Informații publice
TOATE DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC
În acest spațiu pot fi văzute toate documentele de interes public, indiferent de categoria lor.
Afișarea documentelor aici
H O T A T A R A R E A NR. 15/2020 privind indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022
R O M A N I A
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA BĂTRANA
CONSILIUL LOCAL
H O T A T A R A R E A NR. 15/2020
privind indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022
Consiliul local al comunei BĂTRANA, Judeţul Hunedoara
Analizând referatul de aprobare cu nr.43/09.04.2021 prezentat de primarul comunei Bătrana ,dl Herciu Radu cu privire la indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022.
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.15/09.04.2021 cu privire la indexarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.46/12.04.2021 al compartimentului impozite si taxe precum si avizul favorabil cu nr.452/16.04.2021 al comisiei de specialitate din cadrul consiliului local.
Tinand cont de rata inflatiei pentru anul fiscal 2020 de 2,6 % comunicata pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
Având în vedere prevederile Titlului IX privind impozitele şi taxe locale ,art.491 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal ,republicata ,cu modificarile si completarile ulterioare.
Tinand cont de prevederile Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica;
În temeiul dispoziţiilor art.129,alin2,lit”b”şi alin(4) lit „c” ,art.139 alin 3 lit”c” , art.196 alin 1 lit.”a”,art.197 alin (4) si (5) ,art.198 alin (1) si (2) precum si art.243 alin (1) lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare:
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. (1)Se aprobă pentru anul fiscal 2022 indexarea impozitelor și taxelor locale datorate de contribuabili,persoane fizice si juridice,care consta intr-o anumită sumă în lei sau care au fost stabilite pe baza unei anumite sume in lei ,cu rata inflației de 2,6 % fata de impozitele si taxele locale datorate de contribuabili,persoane fizice si juridice,pentru anul fiscal 2021,asa cum au fost aprobate prin HCL nr.29/2020
(2) Limitele amenzilor prevazute la art.493 alin (3) si (4) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal,cu modificarile si completarile ulterioare,se actualizeaza pentru anul fiscal 2022 cu rata inflatiei de 2,6 %
Art.2.Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu data de 01 ianuarie 2022 și va completa Hotarârea de Consiliul Local privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2022
Art.3.Prezenta hotarare poate fi atacata la instanta in conditiile Legii contenciosului administrativ nr.554/2004,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.4 Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul primăriei comunei Bătrana şi în locurile publice din localităţile componente comunei si se comunica:Institutiei Prefectului judetul Hunedoara,Primarului comunei Batrana si compartimentului impozite si taxe .
Bătrâna 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Pascotesc Ciprian Sergiu
Secretar general al comunei,
Barb Camelia Cosmina
Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0
H O T A R A R E A Nr. 13 /2021 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul I- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI BĂTRANA
H O T A R A R E A Nr. 13 /2021
privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul I- 2021
a bugetului local al comunei Bătrana
Consiliul local al comunei BĂTRANA
judeţul Hunedoara
Analizând referatul de aprobare cu nr.40/06.04.2021 a primarului comunei Bătrana,dl Herciu Radu, cu privire la aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul I- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.13/06.04.2021 cu privire la aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul I- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.41/09.04.2021 al compartimentului financiar contabil-juridic precum si avizul favorabil cu nr.450/16.04.2021 al comisiei de specialitate din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991,republicată cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor art.49 alin.(12) din Legea nr.273 /2006 privind finanţele publice locale,cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin 1 si alin.2, lit. ,,b’’coroborat cu alin.4 ,lit.”a” , art.139, art.196 alin.1. lit.”a”,art.197 alin 4 si 5 ,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1.-Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul I- 2021, la venituri în sumă totală de 406.310 lei, din care la secţiunea de funcţionare 406.310 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 0 lei, conform anexei nr.1,parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. -Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul I-2021, la cheltuieli în sumă totală de 160.715 lei din care la secţiunea de funcţionare 160.715 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 0 lei, conform anexei nr.2, parte integranta din prezenta hotarare ,cu un excedent de 245.595lei.
Art.3.Prezenta hotarare poate fi atacata la instanta,in temeiul Legii nr.554/2004 a conteciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.4.- Prezenta hotărâre se aduce la cunostinta publică prin afişare la sediul Consiliului Local şi se comunică Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara, A.J.F.P. Hunedoara- Deva, Primarului comunei Bătrâna şi compartimentului financiar contabil-juridic al Primăriei comunei Batrâna.
Bătrâna la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina
Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0
ANEXA NR.2 LA
HCL NR.13 /2021
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM I 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE
A CHELTUIELI TOTAL 160.715 160.715 160.715
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 144.083 144.083 144.083
2.ASIG.SI ASIST SOCIALA 16.632 16.632 16.632
AUTORITATI PUBLICE 144.083 144.083 144.083
Cheltuieli total 144.083 144.083 144.083
Cheltuieli curente 144.083 144.083 144.083
din care:
10.Ch.de personal 125.194 125.194 125.194
– 10.01.ch cu salariile 122.440 122.440 122.440
01salarii de baza 103.155 103.155 103.155
12ind consilieri 19.285 19.285 19.285
13 dr de delegare___________________ 0 0 0
10.02 vouchere de vacanta _________________ 0_________ __ 0___________ 0
10. 07 Contr asiguratorie pentru munca 2.754 2.754 2.754
20 Cheltuieli cu bunuri si servicii 18.889 18.889 18.889
20.01 Ch.pt intretinere 8.379 8.379 8.379
01Furnituri birou 225 225 225
03Incalzire 1.435 1.435 1.435
05 Carburanti 1.000 1.000 1.000
08Posta,telefon 232 232 232
09Materiale si pres serv 3.066______ 3.066____ _ 3.066
30 Alte bunuri si serv 2.421 2.421 2.421
20.02.Reparatii curente 0 0 0
20.06Deplasari 0 0 0
20.11.Carti 2.214 2.214 2.214
20.30Alte cheltuieli 8.296 8.296 8.296
ASIG SI ASISTENTA SOCIALA 16.632 16.632 16.632
Cheltuieli total 16.632 16.632 16.632
57 Ajutoare sociale 16.632 16.632 16.632
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina
ANEXA NR.1 LA
HCL NR. 13 /2021
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM I- 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE
A VENITURI TOTAL 406.310 406.310 406.310
VENITURI CURENTE 406.310 406.310 406.310
Venituri fiscale 329.066 329.066_______ 329.066
Impozite directe 20.577 20.577 20.577
Imp.si taxe de la populatie 15.550 15.550 15.550
din care
Imp.pe cladiri PF 1.876 1.876 1.876
Imp.pe cladiri PJ 472 472 472
Imp teren PF 924 924 924
Imp.teren PJ 47 47 47
Imp teren extravilan 12.231 12.231 12.231
Tmt persoane fizice 4.683 4.683 4.683
Tmt persoane juridice 337 337 337
Alte impozite si taxe 7 7 7
Venituri nefiscale 77.244 77.244 77.244
Venituri din amenzi 560 560 560
Venituri din prestari servicii_____________ 76.684_________ 76.684____ 76.684
Taxe judiciare de timbru____________________0___________________0___________ ____ 0
Taxe extrajudiciare de timbru 0 0 0
Imp pe veniturile din transferul propr__________0___________________0____________ ____0
-Varsaminte din Sf_____________ ___ 0________ 0___ _ 0
B PRELEVARI DIN BUG DE STAT 308.489 308.489 308.489
din care:
Cote def din imp pe venit 5.489 5.489 5.489
Cote defalcate din imp 0 0 0
Sume rep din fondul la dispozitia CJ 0 0 0
Sume def din TVA pt echilibrare 285.000 285.000 285.000
Sume def din TVA pt ch descentralizate 18.000 18.000 18.000
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina
ANEXA NR.2 LA
HCL NR. 13 /2021
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM I 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE
A CHELTUIELI TOTAL 0 0 0
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 0 0 0
2.TRANSPORTURI 0 0 0
AUTORITATI PUBLICE 0 0 0
Cheltuieli total 0 0 0
71.30Alte active fixe 0 0 0
TRANSPORTURI 0 0 0
Cheltuieli total 0 0 0
71.30 Alte active fixe 0 0 0
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina
ANEXA NR.1
LA HCL NR.13/2021
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM I 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE
A VENITURI TOTAL 0 0 0
VENITURI CURENTE 0 0 0 Venituri nefiscale 0 0 0
Varsaminte din SF 0 0 0
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina
HOTĂRÂREA Nr.12/2021 privind aprobarea analizei stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana, pentru trimestrul I al anului 2021
ROMÂNIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNA BATRANA
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA Nr.12/2021
privind aprobarea analizei stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana ,pentru trimestrul I al anului 2021 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi,inclusiv pentru solutionarea situatiilor particulare identificate la nivelul localitatii pe linia completarii registrului agricol si care nu sunt reglementate prin norme
Consiliul Local al comunei Batrana,judetul Hunedoara
Examinând referatul de aprobare nr.37 din 05.04.2021 cu privire la aprobarea analizei stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana ,pentru trimestrul I al anului 2021 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi,inclusiv pentru solutionarea situatiilor particulare identificate la nivelul localitatii pe linia completarii registrului agricol si care nu sunt reglementate prin norme, prezentat de domnul primar ,Herciu Radu.
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.12/05.04.2021 cu privire la aprobarea analizei stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana ,pentru trimestrul I al anului 2021 şi stabilirea măsurilor pentru eficientizarea acestei activităţi,inclusiv pentru solutionarea situatiilor particulare identificate la nivelul localitatii pe linia completarii registrului agricol si care nu sunt reglementate prin norme, initiat de domnul primar ,Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.45/12.04.2021 al compartimentului agricol precum si avizul favorabil cu nr.449/16.04.2021 al comisiei de specialitate din cadrul consiliului local.
Tinand cont de adresa cu nr.4156/05.05.2020 a Institutiei Prefectului judetul Hunedoara.
În temeiul dispoziţiilor art.1 alin (1),alin (6) ,art 2 -4 si art.6 din O.G. nr.28/2008 privind registrul agricol, cu completările şi modificările ulterioare ,ale art. 7, alin. (4) si ale anexei la Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 aprobate prin Ordinul comun nr.25/1382/37/1642/14297/746/202/2020 precum si ale HG 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024.
Avand in vedere art.129 alin (1) , alin.(14), art.139 alin.(1), art.140 alin (1) ,art. 196, alin. (1), lit. a),art.197 alin (4) si (5) ,art.198 alin (1) si (2) precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
H O T Ă R Ă Ş T E :
Art.1. – Se aproba analiza stadiul de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana,pentru trimestrul I al anului 2021 ,conform anexei 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2 – Se aprobă Programul de măsuri pentru eficientizarea activitatii de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana,tinut in format electronic si pe hartie, inclusiv pentru solutionarea situatiilor particulare identificate la nivelul localitatii pe linia completarii registrului agricol si care nu sunt reglementate prin norme ,conform anexei 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3 (1)Se aproba intocmirea registrului agricol la nivelul UAT Batrana pentru perioada 2020-2024 pe suport hartie si in format electronic.
(2)Se aproba ca inscrierea in registrul agricol a datelor privind componenta gospodariei/exploatatiei agricole fara personalitate juridica sa se faca pe baza declaratiei data pe propria raspundere sau pe baza de documente de capul gospodariei sau,in lipsa acestuia,de un alt membru major al gospodariei,care dispune de capacitate deplina de exercitiu,inclusiv prin invitarea la primarie a persoanelor fizice care au obligatia sa efectueze
declaratiile pentru inscrierea datelor in registrul agricol.
(3)Se aproba formularul tipizat al invitatiei prin care functionarii cu atributii in cadrul compartimentului agricol invita,la primarie,persoanele fizice care au obligatia sa efectueze declaratiile pentru inscrierea datelor in registrul agricol , conform anexei 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4 – Prezenta hotărâre poate fi atacata la instanta potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004,cu modificarile si completarile ulterioare
Art.5 – Prezenta hotărâre se comunică: Instituţiei Prefectului judeţului Hunedoara, Primarului comunei Batrana, Compartimentului Agricol si se aduce la cunostinta publica prin afişare la sediul primariei.
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
Secretar general al comunei
Barb Camelia Cosmina
Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit ee)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0
Anexa nr. 1 la HCL nr.12/2021
STADIUL INSCRIERII DATELOR IN REGISTRUL AGRICOL AL COMUNEI BATRANA PENTRU TRIMESTRUL I AL ANULUI 2021
Compartimentul ,, REGISTRUL AGRICOL” functioneaza in subordinea directa a Primarului si a Secretarului General al Comunei Batrana , judeţul Hunedoara
În temeiul dispoziţiilor O.G. nr.28/2008 privind registrul agricol, cu completările şi modificările ulterioare,ale HG nr.985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024 precum si ale art. 7, alin. (4) din Normele tehnice privind modul de completare a registrului agricol pentru perioada 2020-2024 aprobate prin Ordinul comun nr. 25/1382/37/1642/14297/746/202/2020.
I.COMPONENTA COMPARTIMENTULUI
Activitatea compartimentului este asigurata de 1 functionar public in functie de executie:
1.Referent,claasa III,grad profesional superior –Dobra Marius Florin
II. CADRUL LEGAL
Activitatea compartimentului Registrul Agricol este reglementata prin prevederile urmatoarelor acte normative:
– O.G. nr.28/2008 privind registrul agricol
– Hotarirea de Guvern nr 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024
– Ordinul comun nr. 25/1382/37/1642/14297/746/202/2020.
– Legea Arhivelor Nationale nr 16/1996, modificata si republicata .
III.OBIECTUL DE ACTIVITATE AL COMPARTIMENTULUI
Avind in vedere prevederile din Hotarirea de Guvern nr 985/2019, institutiile publice locale au obligatia de a organiza intocmirea si tinerea la zi a registrului agricol, atât pe suport hârtie cât si in format electronic.
Principalele activitati desfasurate de angajatii din cadrul registrului agricol constau în:
1. Ţinerea la zi a tuturor pozitiilor din registrele agricole, operatiune ce presupune inscrierea, completarea si centralizarea datelor dar si efectuarea operatiunilor de modificare a datelor si informatiilor, cu acordul scris al secretarului general;
In acest sens, fiecare pozitie din registru are un numar de 6 file respectiv 12 pagini, continând un numar de 16 capitole , care trebuie completate cu urmatoarele informatii:
– Capitolul I-componenta gospodariei/exploatatiei agricole fara personalitate juridica, nume, prenume, CNP, legaturi de rudenie-denumire-cod-mentiuni
– Capitolul II – subcap II a si b terenurile aflate in proprietatea gospodariei(arabil, pasuni, fanete, vii, livezi, gradini familiale, paduri, drumuri si căi ferate,constructii, terenuri
neporoductive,ape,balti) respectiv identitficarea pe parcele a terenurilor aflate in proprietatea gospodariei, pe fiecare an in parte;
– Capitolul III- modul de utilizare a suprafetelor agricole situate pe raza localitatii, pe fiecare an in parte;
Capitolul IV –subcap. a,a1, b1, b2,c ,-suprafata arabila cultivata pe raza localitatii- grupe de culturi si anume-cereale, leguminoase, radacinoase, plante textile, plante pentru industrializare, legume, plante de nutret, plante producerea de seminte respective suprafata cultivate in sere si solarie pe raza localitatii si suprafata cultivate cu legume in gradinile familiale pe raza localitatii si suprafata cultivate cu legume in gradinile familiale pe raza localitatii , pe fiecare an in parte ;
– Capitolul V –subcap a,b,c,d – numarul pomilor razleti pe raza localitatii, suprafata plantatiilor pomicole si numarul pomilor pe raza localitatii, alte plantatii pomicole aflate in teren pe raza localitatii, vii, pepinere viticole si hameisti pe raza localitatii, pe fiecare an in parte;
– Capitolul VI-suprafetele efectiv irigate in câmp, situate pe raza localitatii, pe culturi, pe fiecare an in parte;
– Capitolul VII –animale domestice si/sau animale salbatice crescute in captivitate, in conditiile legii-situatia la inceputul semestrului-pe specii si categorii de animale, pe fiecare an in parte;
– Capitolul VIII – evolutia efectivelor de animale in cursul anului, aflate in proprietatea gospodariilor/exploatatiilor agricole fara personalitate juridica, cu domiciliul in localitate si /sau in proprietatea unitatilor cu personalitate juridica, care au activitate pe raza localitatii, pe fiecare an in parte;
– Capitolul IX –utilaje, instalatii pentru agricultura si silvicultura, mijloace de transport cu tractiune mecanica si animala existente la inceputul anului, pe fiecare an in parte;
– Capitolul X – subcap. a,b – aplicarea ingrasamintelor, amendamentelor si pesticidelor pe suprafete situate pe raza localitatii, respective utilizarea ingrasamintelor chimice ( in echivalent substanta active) la principalele culturi, pe fiecare an in parte;
– Capitolul XI –cladiri existente la inceputul anului pe raza localitatii –cladiri, adresa cladirii, zona, suprafata construita desfasurata – metri patrati, tipul cladirii, anul terminarii, pe fiecare an in parte;
– Capitolul XII – Atestatele de producator si carnetele de comercializare eliberate/vizate-produsul pentru care se solicita atestatul, nr atestat /data eliberarii, vizarii anuale, seria si numarul carnetului de comercializare , data eliberarii, nr. si data avizului consultativ;
– Capitolul XIII – Mentiuni cu privire la sesizarile/cererile pentru deschiderea procedurilor succesorale inaintate notarilor publici-data decesului-date despre succesibili-nume si prenumele, adresa, localitate, strada, numar,numar/data inregistrarii,SNP/BN (societate profesionale notariala, birou notarial) catre care se transmite;
– Capitolul XIV – Inregistrari privind exercitarea dreptului de preemtiune-nr.data ofertei de vinzare –suprafata (ha)-numarul de carte funciara, aviz final al MADR /DADR-nr. data, adeverinta de vinzare libera, nr. data, cumparator, nume si prenume, pretul(lei);
– Capitolul XV – a) Inregistrari privind contractele de arendare- nume si prenume arendas, nr. contract de arenda, data incheierii contractului de arenda, perioada de arendare, suprafata parcelei arendate, categoria de folosinta, nr bloc fizic, redeventa(lei);
b) Inregistrari privind contractele de concesiune, nume si prenume concedent, nurmar contract de concesiune, data incheierii contractului de concesiune, perioade de concesiune, suprafata parcelei concesionate, categoria de folosinta, nr. bloc fizic.
– Capitoulul XVI – Mentiuni speciale.
2. Furnizarea de date catre Directia Judeteana de Statistica,Directia pentru Agricultura Judeteana Hunedoara-Deva sau altor institutii, daca este cazul;
3. Întocmirea si eliberarea de atestate de producator si carnete de comercializare a produselor agricole
4. Eliberarea adeverintelor cu privire la datele inscrise in registrele agricole sau cu privire la alte date existente in baza de date a serviciului;
5. Înregistrarea contractelor de arendare si a actelor aditionale incheiate intre arendatori si arendasi,
6. Înregistrarea contractelor de concesiune si a actelor aditionale , incheiate intre concedent si concesionar pentru bunurile agricole aflate pe raza Comunei Batrina;
7. Efectuarea de activitati in afara biroului(munca de teren) ceea ce consta in verificarea gospodariilor populatiei sau a societatilor comerciale detinatoare de terenuri agricole sau crescatoare de albine( din categoriile bovine,ovine,porcine, cabaline,familii de albine),
8. Efectuarea de activitati privind relatii cu publicul, consiliere, acordare de sprijin celor care se adreseaza cu diferite probleme agricole.
9. Colaborarea cu celelalte servicii ale primariei in rezolvarea numeroaselor probleme curente si colaborarea cu diferite institutii( directia de statistica, oficiul de cadastru, directia agricola, politia, prefectura,serviciul finante publice locale, serviciul de evidenta a populatiei, etc) in limita competentei stabilite de conducerea Primariei Batrana.
10. Întocmirea de referate pentru sedintelele Consiliului Local
11. Predarea anuala a documentelor create de Compartimentul Agricol, la arhiva, aceasta activitate presupune arhivarea dosarelor create in conformitate cu Legea nr. 16/1996, a Arhivelor nationale.
Secretarul general al localitatii coordoneaza, verifica si raspunde de modul de completare si tinere la zi a registrului agricol. Orice modificare a datelor inscrise in registrul agricol se face numai cu acordul scris al secretarului general al localitatii.
Ori de cite ori intervin modificari in registrul agricol referitoare la terenuri, la categoria de folosinta a acestora , la cladiri, la mijloacele de transport sau la orice alte bunuri detinute in proprietate ori in folosinta, dupa caz, de natura sa conduca la modificarea oricaror impozite si taxe locale functionarii publici cu atributii privind completarea, tinerea la zi si centralizarea datelor din registrele agricole, au obligatia de a comunica aceste modificari functionarilor publici din compartimentele de resort din aparatul de specialitate al primarului, in termen de 3 zile lucratoare de la data modificarii.
IV. ACTIVITATI DESFASURATE IN TRIMESTRUL I 2021
In trimestrul I 2021, activitatea functionarului din cadrul compartimentului agricol a fost axata pe semnarea si completarea registrelor agricole in conditiile impuse de prevederile legale in vigoare, culegerea datelor necesare tinerii la zi si centralizarea datelor din registrele agricole si solutionarea tuturor petitiilor, cererilor si inscrisurilor inregistrate in cadrul compartimentului.
Functionarul din cadrul compartimentului a avut in trimestrul I 2021:
1.Total pozitii inregistrate: 133
-Pozitii persoane fizice cu domiciliul in localitate:43
-Pozitii persoane cu domiciliul in alte localitati: 18
-Pozitii persoane juridice cu domiciliul in localitate: 6
-Pozitii persoane juridice cu domiciliul in alte localitati:1
2.Suprafata totala teren:1529,92 ha
-teren arabil: 95,03 ha
-pasuni naturale: 343,59 ha
-fanete naturale: 317,14 ha
-livezi: 0
-paduri: 632 ha
-teren cu constructii: 10,20 ha
-terenuri degradate si neproductive: 131,96 ha
3.Animale domestice si/sau salbatice crescute in captivitate in conditiile legii
-bovine: 92
-ovine: 565
-caprine: 0
-porcine: 31
-cabaline: 6
-magari : 2
-pasari:400
-familii de albine: 120
-iepuri:0
4.Utilaje,instalatii agricole si mijloace de transport
-tractoare: 18
-motocultoare:3
-motocositoare:22
-pluguri pentru tractor cu doua si trei trupite:11
-cultivatoare:0
-grape cu tractiune mecanica:4
-grape cu tractiune animala:15
-semanatori cu tractiune mecanica(pentru paioase si prasitoare):0
-masini de stropit si prafuit cu tractiune mecanica:0
-masini pentru erbicidat:0
-combine autopropulsate pentru recoltat (cereale si porumb) 0
-cositori cu tractiune mecanica:2
-prese pentru balotat paie I fan:1
-remorci pentru tractor:10
-care si carute:10
-motopompe pentru irigat:0
-instalatii pentru muls mechanic:3
-mori:0
5.Inregistrari privind contractele de arenda: 0
6.atestate de producator si carnete de comercializare:0
In anul 2021 –trim I s-au efectuat un numar de 28 operatiuni privind modificarea registrului agricol
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina
Anexa nr. 2 la HCL nr.12/2021
PROGRAM DE MĂSURI
pentru eficientizarea activităţii de înscriere a datelor în Registrul Agricol al comunei Batrana,tinut in format electronic si pe hartie,inclusiv pentru solutionarea situatiilor particulare identificate la nivelul localitatii pe linia completarii registrului agricol si care nu sunt reglementate prin norme
Nr. crt.
Denumirea activităţii
Termen de îndeplinire
Persoane responsabile
1
Se va efectua afişajul şi înştiinţarea populaţiei cu privire la procedura şi termenele de înregistrare în registrele agricole şi în acelaşi timp se va continua verificarea în teren a corectitudinii înscrierii datelor pe baza declaraţiei dată de capii gospodăriilor şi de către reprezentanţii legali ai unităţilor cu personalitate juridică.
permanent
Dobra Marius Florin
2
Ori de câte ori intervin modificări în registrul agricol referitoare la terenuri, la categoria de folosinţă a acestora, la clădiri, la mijloace de transport sau la orice alte bunuri deţinute în proprietate ori în folosinţă, după caz ,de natură să conducă la modificarea oricăror impozite şi taxe locale prevăzute de Codul Fiscal ,funcţionarii publici cu atribuţii privind completarea şi ţinerea la zi a datelor din registrul agricol au obligaţia de a comunica aceste modificări funcţionarilor publici din compartimentele de resort al aparatului de specialitate al primarului în termen de trei zile lucrătoare de la data modificării.
Datele instrumentate la nivelul oricăror compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului şi care fac obiectul înscrierii în registrul agricol se comunică compartimentului de resort cu atribuţii în acest sens în termen de trei zile lucrătoare de la data înregistrării lor prin grija conducătorului compartimentului respectiv.
permanent
Dobra Marius Florin
3
Registrul agricol are caracterul unui document oficial care constituie o sursa importanta de informatii:
-pentru elaborarea pe plan local a unor politici in domeniile:fiscal,agrar,protectie sociala,cadastru,edilitar-urbanistic,sanitar,scolar,servicii publice de interes local;
-pentru satisfacerea unor solicitari ale cetatenilor;
-este sursa administrativa de date pentru sistemul informational statistic,respectiv:statistica oficiala,pregatirea si organizarea recensamintelor agricole,ale cladirilor si ale populatiei
Intrucat registrul agricol se reinoieste o data la 5 ani,se va realiza corespondenta atat cu pozitia din registrul agricol anterior,cat si cu nr din rolul nominal unic ce il priveste pe contribuabilul respeciv si se vor transmite invitatii persoanelor fizice care au obligatia sa efectueze declaratiile pentru inscrierea datelor din anul precedent
permanent
Dobra Marius Florin
3
Secretarul localităţii sau alte persoane din aparatul de specialitate al primarului anume desemnate de acesta, verifică concordanţa dintre cele două forme de registru agricol, în format electronic şi pe suport de hârtie
permanent
Dobra Marius Florin
Secretarul general al
Comunei Batrana
Registrul agricol in format electronic se va interconecta cu Registrul agricol national(RAN)in vederea raportarii unitare catre institutiile interesate a datelor gstionate de catre acesta
permanent
Dobra Marius Florin
Pentru o buna evidenta privind efectivele de animale,datele din registrul agricol se pun de acord cu evidentele sanitar-veterinare.
permanent
Dobra Marius Florin
4
Orice modificare în registrul agricol se va face numai cu avizul scris al secretarului Comunei Batrana
permanent
Secretarul general al comunei Batrana
Se va urmari inscrierea in registrul agricol a terenurilor dobandite prin contracte de vanzare-cumparare,donatie,contracte de arenda.
permanent
Dobra Marius Florin
5
Prin rotaţie, o zi pe săptămână, funcţionarii publici cu atribuţii în completarea registrului agricol vor efectua verificări în teren privind declaraţiile înregistrate.
permanent
Dobra Marius Florin
6
Vor fi aplicate sancţiunile prevăzute de lege în cazurile în care cu ocazia verificărilor efectuate de către funcţionarii publici cu atribuţii în completarea registrului agricol se constată declararea de date neconforme cu realitatea,nedeclararea la termenele stabilite şi în forma solicitată a datelor care fac obiectul registrului agricol
permanent
Primarul Comunei Batrana
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Pascotesc Ciprian Sergiu
Secretar general al comunei
Barb Camelia Cosmina
Anexa nr.3 la HCL nr. 12 /2021
ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
COMUNA BATRANA
CATRE,
Dl/D-na_______________________
_______________________________
(adresa)
Primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu,in calitate de reprezentant al unitatii administrativ-teritoriale,in temeiul anexei la Ordinul comun nr.25/1382/37/1642/14297/746/202/2020 precum si ale HG 985/2019 privind registrul agricol pentru perioada 2020-2024,formuleaza prezenta
INVITATIE
Prin care va aduce la cunostinta ca aveti obligatia sa va prezentati la Primaria comunei Batrana ,cu sediul in sat Batrana,nr.55,judetul Hunedoara,compartiment agricol ,in perioada__________________________(se prevede o perioada de 5 zile lucratoare),intre orele 900-1500 ,in scopul efectuarii declaratiei pentru inscrierea datelor in registrul agricol,in scopul respectarii legii.
Avem rugamintea sa aveti asupra dumneavoastra actele care va confera un drept asupra animalelor,imobilelor,terenuri si constructii,ce aveti intentia sa le declarati ori le aveti declarate in registrul agricol.
Va multumim pentru intelegere!
PRIMAR,
Herciu Radu
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina
REFERENT,
Dobra Marius Florin
Batrana la 16 aprilie 2021
PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Pascotesc Ciprian Sergiu
Secretar general al comunei,
Barb Camelia Cosmina