INFORMAȚII PUBLICE

Aici aveți acces la informațiile publice furnizate de Primăria comunei Bătrâna.

Orice autoritate sau instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, are obligația de a comunica informațiile de interes public.

Compartimentul informare și relații publice

Programul de lucru cu publicul:

Luni 08:30 – 18:30
Marți, miercuri, joi, vineri 08:30 – 16:30


BULETIN INFORMATIV

publicat în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public

Asigurarea accesului Ia informațiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau Ia cerere pe adresa de e-mail: primariabatrana@gmail.com sau la adresa Primăria comunei Bătrâna, com. Bătrâna, sat Bătrâna, nr. 55, județul Hunedoara, telefon 0752 348313, 0755 811327.
Conform art. 5, alin. 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, autoritățile și instițutiilepublice au obligația să publice și săactualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde urmatoarele informații de interes public:

  1. actele normative care reglementează organizarea și functionarea autoritčtii sau institutiei
    publice;
    – Constituția României;
    – OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
    – Legea nr. 161/2003 – privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției cu modificările si completarile ulterioare;
    – Legea nr. 544/ 2001 – privind liberul acces Ia informațiile de interes public cu modificările si completarile ulterioare;
    – Legea 52/2003 – privind transparenta decizionala in administratia publică;
  2. structura organizatorică, atributiile departamentelor, programul defuncfionare, programul de audiente al autoritătii sau institutiei publice;
    structura organizatorică și atribuțiile compartimentelor sunt prevăzute în Regulamentul de Organizare și Funcționare, https://primaria-batrina.ro/primaria/#regulamente
  3. numele și prenumele persoanelor din conducerea autoritfii sau a institutiei publice și ale
    functionarului responsabil cu difuzarea informariilor publice;
    Primar — PASCOTESC Ciprian Sergiu
    Viceprimar – VASIU CRINEL FLAVIUS
    Funcționarulresponsabil cu difuzarea informațiilor publice – Secretar General UAT – BARB Camelia Cosmina
  4. coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice
    primariabatrana@gmail.com sau la adresa Primăria comunei Bătrâna, com. Bătrâna, sat Bătrâna, nr. 55, județul Hunedoara, telefon 0752 348313, 0755 811327
    Alte date de contact pot fi consultate pe site https://ribita.ro/contact/
    Program de funcționare:
    Luni 8:30 – 18:30
    Marți, Miercuri, Joi, Vineri 8:30 – 16,30

    PROGRAM DE LUCRU LA CASERIE
    în ultima zi lucrătoare a lunii
    de la ora 08 – la 11

  5. audiente

    Primar
    luni 10 – 12
    Viceprimar
    joi 10 – 12
    Secretar
    marți 12 – 14

  6. sursele financiare, bugetul și bilantul contabil;
    Primăria comunei Bătrâna este o structură funcțională cu activitate permanentă care duce Ia
    îndeplinire Hotărârile Consiliului Local Bătrâna și dispozițiile primarului, soluționând problemele
    curente ale colectivității locale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Activitatea
    primăriei este finanțată de la bugetul local și din venituri proprii. Primarul este ordonator principal
    de credite. Bugetul și bilanțul contabil și alte date financiar-contabile sunt afișate pe secțiunea Documente și informații financiare (https://primaria-batrina.ro/informatii-publice/bugetul-local/)
  7. programele și strategiile proprii;
    Planul de achiziții https://primaria-batrina.ro/informatii-publice/achizitii-publice/
    Strategia de dezvoltare a comunei ocolis sunt afișatepe site https://primaria-batrina.ro/primaria/#strategia_dezvoltare
  8. lista cuprinzând documentele de interes public;
    acte normative care
    1. reglementează organizarea și funcționarea autorității publice locale; atribuțiile compartimentelor organizate
    2. structura organizatorică în cadrul aparatului de specialitate al primarului, programul de funcționare și programul de audiențe;
    3. numele și prenumele persoanelor și funcționarilor responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
    4. coordonatele de contact ale autorității respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet;
    5. sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil, contul de încheiere a exercițiului bugetar;
    6. programele și strategiile proprii;
    7. lista cuprinzând categoriile de documenteproduseși/sau gestionate potrivit legii
    8. modalitatile de contestare a deciziei autorității publice în situația în care persoana
    se consideră vătămată în privința dreptului de acces Ia informațiile de interes public solicitate.
    9. modalități de contestare a deciziilor în situația în care persoana se consider vătămată
    10. declarații de avere
    11. declarații de interese
    12. anunțuriorganizare concursuri posture vacante
    13. diferite rapoarte: de implementare a legislației, de activitate, salarizare.
  9. lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii; 
    Lista documentelor produse/gestionate de instituie conform legii se regăsește pe site-ul
    https://primaria-batrina.ro/biroul-online/actele-necesare-pentru-solutionarea-unor-probleme-sociale/
  10. modalitatile de contestare a deciziei autorității sau a institutiei publice în situația în care persoana se considera vatamata în  privinta dreptului de acces Ia informafiile de interes public solicitate.

    In cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autoritații sau instituțieipublice careia i-a fost solicitată informația.
    Reclamația administrativă se poate depune în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților autorității sau instituției publice pentru aplicarea prevedererilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiilede interes public și ale HG nr. 123 /2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001.

    În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative.
    Acest răspuns va conține informațiile de interes public solicitate inițial și, deasemenea, va menționa sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat, în condițiile legii.

    Solicitantul care, după primirea răspunsului la reclamația administrativă, se consideră în continuare lezat în drepturile sale  prevăzute de lege, poate face plângere la secția contencios administrativ a tribunalului, în termen de 30 de zile de la expirarea termenelor prevazute la art. 7 din Legea nr 544/2001 privind liberul acces Ia informațiile de interes public.
    Formular-tip de solicitare informații de interes public și formular – tip reclamație administrativă se
    regăsesc pe site-ul https://primaria-batrina.ro/informatii-publice/

:: actualizez

Ce sunt informațiile de interes public?

Prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul, ori de forma sau modul de exprimare a informației.

Sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor următoarele informații:

a) informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
b) informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate potrivit legii;
c) informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței
loiale potrivit legii;
d) informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;

e) informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidențiale ori se pune în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane, în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
f) informațiile privind procedurile juridice, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
g) informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.

Cum solicităm informații publice?

Orice persoană are dreptul de a solicita și de a obține de la autoritățile și instituțiile publice, informații de interes public adresate în scris sau verbal.

MODEL DE CERERE INFORMAȚII DE INTERES PUBLIC
model de cerere informatii doc
model de cerere informatii pdf

Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa de e-mail: primariabatrana@gmail.com

Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt:

a) 10 zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;

b) 10 zile lucrătoare pentru anunțarea solicitantului că termenul inițial de la punctul a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;

c) 30 de zile lucrătoare pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul de la punctul a);

d) 5 zile lucrătoare pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și a motivării refuzului.

În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului instituției publice căreia i-a fost solicitată informația.

Persoana ce se consideră vătămată în drepturile sale poate depune reclamație administrativă în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință a refuzului explicit sau tacit al angajaților instituției publice pentru aplicarea prevederilor legii.

Model de reclamație administrativă 1
(raspuns negativ la cerere)
reclamatie1 doc / reclamatie1 pdf

Model de reclamație  administrativă 2
(nu s-a răspuns în termen legal la cerere)
reclamatie2 doc / reclamatie2 pdf

În cazul în care reclamația se dovedește întemeiată, răspunsul la aceasta se transmite solicitantului ce se consideră lezat, în termen de 15 zile de la depunerea reclamației administrative, menționându-se și sancțiunile disciplinare aplicate în cazul funcționarului vinovat..

Pentru analiza reclamațiilor administrative ale persoanelor, vizând nerespectarea prevederilor Legii nr.544/2001 și Legii 52/2013, la nivelul fiecărei instituții publice se constituie o comisie de analiză privind încălcarea dreptului de acces la informațiile de interes public.

Analiza comisiei se finalizează prin două rapoarte anuale care sunt date publicitărții.

Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 544/2001

Rapoarte anuale de analiză a implementării Legii 52/2013

Primăria comunei Bătrâna, judetul Hunedoara