Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna / contrasemna / aviza actele administrative, precum și obiecţiile cu privire la legalitate.

HOTĂRÂREA NR. 4/2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

ROMANIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNEI BATRÂNA
CONSILIUL LOCAL

HOTĂRÂREA NR. 4/2022
privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

Consiliul Local al comunei Batrana întrunit în şedinţa ordinară din data de 31 ianuarie 2022.
Având în vedere referatul de aprobare a primarului comunei Batrana nr. 6/11.01.2022 prin care se propune aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara,in anul 2022;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.4/11.01.2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.10/17.01.2022 al secretarului general al comunei precum si avizul favorabil cu nr.6/31.01.2022 al comisiei de specialitate Juridica din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile art. 4 alin.(1) , art.6 alin.(1), art.13, art.20 alin.(7) și art.45 alin.(4) – (5) din Hotărârea Guvernului nr. 715/2017 privind aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică,cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, ale Amenajamentului silvic al comunei Batrana și cele ale Deciziilor Directorului General al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva nr.566/16.10.2018 si nr.648/25.10.2021 precum si Actul de punere in valoare nr. 2100126501920 –partida 39/2021
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1) si alin (14), art. 139 alin. (1) , art. 196 alin.(1) lit.a),art.197 alin 4 si 5,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare;

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. – Se aprobă volumul de masă lemnoasă ce poate fi recoltat în anul 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana, în cotă de 402,07 m 3 din partida 39/2021.
Art.2. – Se aprobă valorificarea cotei prevăzute la art.1 , după cum urmează:
402,07 m 3 ca masa lemnoasa pe picior
Art.3. – Se aprobă ca volumul de masă lemnoasă pe picior, care va fi valorificat în anul 2022 – in cota de 402,07 m 3 din partida 39/2021 să fie vânduți la licitație către agenți economici.
Art.4.Volumul de masa lemnoasa destinat agentilor economici va fi oferit spre vanzare pe picior “prin licitatie publica,cu preselectie,de tipul licitatie publica inchisa”,in conformitate cu prevederile legale in vigoare privitoare la vanzarea masei lemnoase destinate agentilor economici,de catre prestatorul de servicii silvice,in baza contractelor de prestari servicii silvice incheiate intre comuna Batrana si Directia Silvica Hunedoara prin Ocolul Silvic Dobra.
Art.5. – Se aprobă ca prețurile de referință pentru masa lemnoasă pe picior care se recoltează în cursul anului 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana sa fie cele prevazute in Decizia nr.648/25.10.2021 privind mentinerea preturilor de referinta pentru anul de productie 2022 la nivelul preturilor de referinta aferente anului de productie 2021 aprobate prin Decizia nr. 566/2018,cuprinzand anexele nr.1-5 a Directorului General al RNP – Romsilva pe specii/grupe de specii, grade de acccesibilitate, sortimente dimensionate și natura produsului.
Art.6. – Se aprobă prețul de pornire la licitatie pentru masa lemnoasa din fondul forestier al comunei Batrana in suma de 200 lei/m 3 pentru cota de 402,07 m3 din partida 39/2021.
Art.7. – Prezenta hotărâre poate fi atacata la instanta in conditiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrative,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.8.- Prezenta hotarare se comunica Institutiei Prefectului judetul Hunedoara,Ocolului Silvic Dobra,primarului comunei Batrana si se aduce la cunostiinta publica prin afisare la sediul primariei comunei Batrana.

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0

H O T A R A R E A Nr. 3/2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI BĂTRANA

H O T A R A R E A Nr. 3/2022
privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021
a bugetului local al comunei Bătrana

Consiliul local al comunei BĂTRANA
judeţul Hunedoara

Analizând referatul de aprobare cu nr.5/10.01.2022 a primarului comunei Bătrana,dl Herciu Radu, cu privire la aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.3/10.01.2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.9/17.01.2022 al compartimentului financiar contabil precum si avizul favorabil cu nr.5/31.01.2022 al comisiei de specialitate Buget din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991,republicată cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor art.49 alin.(12) din Legea nr.273 /2006 privind finanţele publice locale,cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin 1 si alin.2, lit. ,,b’’coroborat cu alin.4 ,lit.”a” , art.139, art.196 alin.1. lit.”a”,art.197 alin 4 si 5 ,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1.-Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV- 2021, la venituri în sumă totală de 1.862.824 lei, din care la secţiunea de funcţionare 1.007.834 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.1,parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. -Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV-2021, la cheltuieli în sumă totală de 1.590.817 lei din care la secţiunea de funcţionare 735.827 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.2, parte integranta din prezenta hotarare ,cu un excedent de 272.007 lei.
Art.3.Prezenta hotarare poate fi atacata la instanta,in temeiul Legii nr.554/2004 a conteciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.4.- Prezenta hotărâre se aduce la cunostinta publică prin afişare la sediul Consiliului Local şi se comunică Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara, A.J.F.P. Hunedoara- Deva, Primarului comunei Bătrâna şi compartimentului financiar contabil al Primăriei comunei Batrâna.

Bătrâna la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0


ANEXA NR.2 LA
HCL NR.3/2022
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 996.500 996.500 735.827
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
2.CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
3.ASIG.SI ASIST SOCIALA 100.000 100.000 98.406

AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli total 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli curente 876.500 876.500 617.421
din care:
10.Ch.de personal 550.000 550.000 481.486
– 10.01.ch cu salariile 536.000 536.000 470.965
01salarii de baza 467.000 467.000 408.480
12ind consilieri 65.000 65.000 59.185
13 dr de delegare___________________ 4.000 4.000 3.300
10.02 vouchere de vacanta _________________ 0_________ __ 0___________ 0
10. 07 Contr asiguratorie pentru munca 14.000 14.000 10.521
20 Cheltuieli cu bunuri si servicii 326.500 326.500 135.935
20.01 Ch.pt intretinere 81.500 81.500 58.005
01Furnituri birou 6.000 6.000 2.148
03Incalzire 7.000 7.000 4.912
05 Carburanti 7.000 7.000 6.000
08Posta,telefon 2.500 2.500 1412
09Materiale si pres serv 29.000______ 29.000____ _ 26.429
30 Alte bunuri si serv 30.000 30.000 17.104
20.02.Reparatii curente 70.000 70.000 0
20.06Deplasari 20.000 20.000 9.939
20.11.Carti 2.500 2.500 2.214
20.30Alte cheltuieli 152.500 152.500 65.777

CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
Cheltuieli total 20.000 20.000 20.000
20.02 Reparatii curente 20.000 20.000 20.000

ASIG SI ASISTENTA SOCIALA 100.000 100.000 98.406
Cheltuieli total 100.000 100.000 98.406
57 Ajutoare sociale 100.000 100.000 98.406

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR. 3 /2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV- 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 996.500 996.500 1.007.834
VENITURI CURENTE 996.500 996.500 1.007.834
Venituri fiscale 1.771.400 1.771.400__ _____1.007.834
Impozite directe 41.900 41.900 41.041
Imp.si taxe de la populatie 31.850 31.850 30.608
din care
Imp.pe cladiri PF 3.200 3.200 2.979
Imp.pe cladiri PJ 400 400 473
Imp teren PF 1.650 1.650 1.513
Imp.teren PJ 100 100 3.617
Imp teren extravilan 26.500 26.500 22.026
Tmt persoane fizice 8.650 8.650 8.049
Tmt persoane juridice 400 400 337
Alte impozite si taxe 1.000 1.000 2.047
Venituri nefiscale – 774.900 -774.900 -762.855
Venituri din amenzi 1.100 1.100 3.090
Venituri din prestari servicii_____________ 80.000_________ 80.000____ 89.045
Taxe judiciare de timbru____________________0___________________0___________ ____ 0
Taxe extrajudiciare de timbru 0 0 0
Imp pe veniturile din transferul propr__________0___________________0____________ ____0
-Varsaminte din Sf_____________ ___ -856.000________ -856.000___ _ -854.990
B PRELEVARI DIN BUG DE STAT 1.729.500 1.729.500 1.729.648
din care:
Cote def din imp pe venit 19.000 19.000 19.148
Cote defalcate din imp 395.000 395.000 395.000
Sume rep din fondul la dispozitia CJ 42.500 42.500 42.500
Sume def din TVA pt echilibrare 1.192.000 1.192.000 1.192.000
Sume def din TVA pt ch descentralizate 81.000 81.000 81.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.2 LA
HCL NR. 3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 856.000 856.000 854.990
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
2.TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000

AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
Cheltuieli total 50.000 50.000 48.990
71.30Alte active fixe 50.000 50.000 48.990

TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000
Cheltuieli total 806.000 806.000 806.000
71.30 Alte active fixe 806.000 806.000 806.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR.3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE

FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 856.000 856.000 854.990
VENITURI CURENTE 856.000 856.000 854.990 Venituri nefiscale 856.000 856.000 854.990
Varsaminte din SF 856.000 856.000 854.990

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


 

Registrul pentru consemnarea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor

* Mai jos afișăm sub formă de listă (plus un sumar), numai documentele care necesită dezbatere publică. Pentru a citi documentele în întregime, dați clic pe titlul fiecăruia. Este posibil ca pentru unele dintre ele cetățenii să nu aibă nicio sugestie sau opinie.
Proiectele hotărârilor Consiliului Local

HOTĂRÂREA NR. 4/2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

ROMANIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNEI BATRÂNA
CONSILIUL LOCAL

HOTĂRÂREA NR. 4/2022
privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

Consiliul Local al comunei Batrana întrunit în şedinţa ordinară din data de 31 ianuarie 2022.
Având în vedere referatul de aprobare a primarului comunei Batrana nr. 6/11.01.2022 prin care se propune aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara,in anul 2022;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.4/11.01.2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.10/17.01.2022 al secretarului general al comunei precum si avizul favorabil cu nr.6/31.01.2022 al comisiei de specialitate Juridica din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile art. 4 alin.(1) , art.6 alin.(1), art.13, art.20 alin.(7) și art.45 alin.(4) – (5) din Hotărârea Guvernului nr. 715/2017 privind aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică,cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, ale Amenajamentului silvic al comunei Batrana și cele ale Deciziilor Directorului General al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva nr.566/16.10.2018 si nr.648/25.10.2021 precum si Actul de punere in valoare nr. 2100126501920 –partida 39/2021
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1) si alin (14), art. 139 alin. (1) , art. 196 alin.(1) lit.a),art.197 alin 4 si 5,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare;

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. – Se aprobă volumul de masă lemnoasă ce poate fi recoltat în anul 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana, în cotă de 402,07 m 3 din partida 39/2021.
Art.2. – Se aprobă valorificarea cotei prevăzute la art.1 , după cum urmează:
402,07 m 3 ca masa lemnoasa pe picior
Art.3. – Se aprobă ca volumul de masă lemnoasă pe picior, care va fi valorificat în anul 2022 – in cota de 402,07 m 3 din partida 39/2021 să fie vânduți la licitație către agenți economici.
Art.4.Volumul de masa lemnoasa destinat agentilor economici va fi oferit spre vanzare pe picior “prin licitatie publica,cu preselectie,de tipul licitatie publica inchisa”,in conformitate cu prevederile legale in vigoare privitoare la vanzarea masei lemnoase destinate agentilor economici,de catre prestatorul de servicii silvice,in baza contractelor de prestari servicii silvice incheiate intre comuna Batrana si Directia Silvica Hunedoara prin Ocolul Silvic Dobra.
Art.5. – Se aprobă ca prețurile de referință pentru masa lemnoasă pe picior care se recoltează în cursul anului 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana sa fie cele prevazute in Decizia nr.648/25.10.2021 privind mentinerea preturilor de referinta pentru anul de productie 2022 la nivelul preturilor de referinta aferente anului de productie 2021 aprobate prin Decizia nr. 566/2018,cuprinzand anexele nr.1-5 a Directorului General al RNP – Romsilva pe specii/grupe de specii, grade de acccesibilitate, sortimente dimensionate și natura produsului.
Art.6. – Se aprobă prețul de pornire la licitatie pentru masa lemnoasa din fondul forestier al comunei Batrana in suma de 200 lei/m 3 pentru cota de 402,07 m3 din partida 39/2021.
Art.7. – Prezenta hotărâre poate fi atacata la instanta in conditiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrative,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.8.- Prezenta hotarare se comunica Institutiei Prefectului judetul Hunedoara,Ocolului Silvic Dobra,primarului comunei Batrana si se aduce la cunostiinta publica prin afisare la sediul primariei comunei Batrana.

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0

H O T A R A R E A Nr. 3/2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI BĂTRANA

H O T A R A R E A Nr. 3/2022
privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021
a bugetului local al comunei Bătrana

Consiliul local al comunei BĂTRANA
judeţul Hunedoara

Analizând referatul de aprobare cu nr.5/10.01.2022 a primarului comunei Bătrana,dl Herciu Radu, cu privire la aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.3/10.01.2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.9/17.01.2022 al compartimentului financiar contabil precum si avizul favorabil cu nr.5/31.01.2022 al comisiei de specialitate Buget din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991,republicată cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor art.49 alin.(12) din Legea nr.273 /2006 privind finanţele publice locale,cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin 1 si alin.2, lit. ,,b’’coroborat cu alin.4 ,lit.”a” , art.139, art.196 alin.1. lit.”a”,art.197 alin 4 si 5 ,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1.-Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV- 2021, la venituri în sumă totală de 1.862.824 lei, din care la secţiunea de funcţionare 1.007.834 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.1,parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. -Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV-2021, la cheltuieli în sumă totală de 1.590.817 lei din care la secţiunea de funcţionare 735.827 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.2, parte integranta din prezenta hotarare ,cu un excedent de 272.007 lei.
Art.3.Prezenta hotarare poate fi atacata la instanta,in temeiul Legii nr.554/2004 a conteciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.4.- Prezenta hotărâre se aduce la cunostinta publică prin afişare la sediul Consiliului Local şi se comunică Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara, A.J.F.P. Hunedoara- Deva, Primarului comunei Bătrâna şi compartimentului financiar contabil al Primăriei comunei Batrâna.

Bătrâna la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0


ANEXA NR.2 LA
HCL NR.3/2022
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 996.500 996.500 735.827
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
2.CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
3.ASIG.SI ASIST SOCIALA 100.000 100.000 98.406

AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli total 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli curente 876.500 876.500 617.421
din care:
10.Ch.de personal 550.000 550.000 481.486
– 10.01.ch cu salariile 536.000 536.000 470.965
01salarii de baza 467.000 467.000 408.480
12ind consilieri 65.000 65.000 59.185
13 dr de delegare___________________ 4.000 4.000 3.300
10.02 vouchere de vacanta _________________ 0_________ __ 0___________ 0
10. 07 Contr asiguratorie pentru munca 14.000 14.000 10.521
20 Cheltuieli cu bunuri si servicii 326.500 326.500 135.935
20.01 Ch.pt intretinere 81.500 81.500 58.005
01Furnituri birou 6.000 6.000 2.148
03Incalzire 7.000 7.000 4.912
05 Carburanti 7.000 7.000 6.000
08Posta,telefon 2.500 2.500 1412
09Materiale si pres serv 29.000______ 29.000____ _ 26.429
30 Alte bunuri si serv 30.000 30.000 17.104
20.02.Reparatii curente 70.000 70.000 0
20.06Deplasari 20.000 20.000 9.939
20.11.Carti 2.500 2.500 2.214
20.30Alte cheltuieli 152.500 152.500 65.777

CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
Cheltuieli total 20.000 20.000 20.000
20.02 Reparatii curente 20.000 20.000 20.000

ASIG SI ASISTENTA SOCIALA 100.000 100.000 98.406
Cheltuieli total 100.000 100.000 98.406
57 Ajutoare sociale 100.000 100.000 98.406

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR. 3 /2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV- 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 996.500 996.500 1.007.834
VENITURI CURENTE 996.500 996.500 1.007.834
Venituri fiscale 1.771.400 1.771.400__ _____1.007.834
Impozite directe 41.900 41.900 41.041
Imp.si taxe de la populatie 31.850 31.850 30.608
din care
Imp.pe cladiri PF 3.200 3.200 2.979
Imp.pe cladiri PJ 400 400 473
Imp teren PF 1.650 1.650 1.513
Imp.teren PJ 100 100 3.617
Imp teren extravilan 26.500 26.500 22.026
Tmt persoane fizice 8.650 8.650 8.049
Tmt persoane juridice 400 400 337
Alte impozite si taxe 1.000 1.000 2.047
Venituri nefiscale – 774.900 -774.900 -762.855
Venituri din amenzi 1.100 1.100 3.090
Venituri din prestari servicii_____________ 80.000_________ 80.000____ 89.045
Taxe judiciare de timbru____________________0___________________0___________ ____ 0
Taxe extrajudiciare de timbru 0 0 0
Imp pe veniturile din transferul propr__________0___________________0____________ ____0
-Varsaminte din Sf_____________ ___ -856.000________ -856.000___ _ -854.990
B PRELEVARI DIN BUG DE STAT 1.729.500 1.729.500 1.729.648
din care:
Cote def din imp pe venit 19.000 19.000 19.148
Cote defalcate din imp 395.000 395.000 395.000
Sume rep din fondul la dispozitia CJ 42.500 42.500 42.500
Sume def din TVA pt echilibrare 1.192.000 1.192.000 1.192.000
Sume def din TVA pt ch descentralizate 81.000 81.000 81.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.2 LA
HCL NR. 3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 856.000 856.000 854.990
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
2.TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000

AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
Cheltuieli total 50.000 50.000 48.990
71.30Alte active fixe 50.000 50.000 48.990

TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000
Cheltuieli total 806.000 806.000 806.000
71.30 Alte active fixe 806.000 806.000 806.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR.3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE

FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 856.000 856.000 854.990
VENITURI CURENTE 856.000 856.000 854.990 Venituri nefiscale 856.000 856.000 854.990
Varsaminte din SF 856.000 856.000 854.990

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


 

Proiecte de dispoziţii ale autorităţii executive (Primăria comunei)

HOTĂRÂREA NR. 4/2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

ROMANIA
JUDEŢUL HUNEDOARA
COMUNEI BATRÂNA
CONSILIUL LOCAL

HOTĂRÂREA NR. 4/2022
privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022

Consiliul Local al comunei Batrana întrunit în şedinţa ordinară din data de 31 ianuarie 2022.
Având în vedere referatul de aprobare a primarului comunei Batrana nr. 6/11.01.2022 prin care se propune aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara,in anul 2022;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.4/11.01.2022 privind aprobarea valorificării masei lemnoase din fondul forestier al comunei Batrana,judetul Hunedoara, în anul 2022,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.10/17.01.2022 al secretarului general al comunei precum si avizul favorabil cu nr.6/31.01.2022 al comisiei de specialitate Juridica din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile art. 4 alin.(1) , art.6 alin.(1), art.13, art.20 alin.(7) și art.45 alin.(4) – (5) din Hotărârea Guvernului nr. 715/2017 privind aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică,cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată, ale Amenajamentului silvic al comunei Batrana și cele ale Deciziilor Directorului General al Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva nr.566/16.10.2018 si nr.648/25.10.2021 precum si Actul de punere in valoare nr. 2100126501920 –partida 39/2021
În temeiul prevederilor art. 129 alin. (1) si alin (14), art. 139 alin. (1) , art. 196 alin.(1) lit.a),art.197 alin 4 si 5,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare;

HOTĂRĂŞTE:

Art.1. – Se aprobă volumul de masă lemnoasă ce poate fi recoltat în anul 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana, în cotă de 402,07 m 3 din partida 39/2021.
Art.2. – Se aprobă valorificarea cotei prevăzute la art.1 , după cum urmează:
402,07 m 3 ca masa lemnoasa pe picior
Art.3. – Se aprobă ca volumul de masă lemnoasă pe picior, care va fi valorificat în anul 2022 – in cota de 402,07 m 3 din partida 39/2021 să fie vânduți la licitație către agenți economici.
Art.4.Volumul de masa lemnoasa destinat agentilor economici va fi oferit spre vanzare pe picior “prin licitatie publica,cu preselectie,de tipul licitatie publica inchisa”,in conformitate cu prevederile legale in vigoare privitoare la vanzarea masei lemnoase destinate agentilor economici,de catre prestatorul de servicii silvice,in baza contractelor de prestari servicii silvice incheiate intre comuna Batrana si Directia Silvica Hunedoara prin Ocolul Silvic Dobra.
Art.5. – Se aprobă ca prețurile de referință pentru masa lemnoasă pe picior care se recoltează în cursul anului 2022 din fondul forestier al Comunei Batrana sa fie cele prevazute in Decizia nr.648/25.10.2021 privind mentinerea preturilor de referinta pentru anul de productie 2022 la nivelul preturilor de referinta aferente anului de productie 2021 aprobate prin Decizia nr. 566/2018,cuprinzand anexele nr.1-5 a Directorului General al RNP – Romsilva pe specii/grupe de specii, grade de acccesibilitate, sortimente dimensionate și natura produsului.
Art.6. – Se aprobă prețul de pornire la licitatie pentru masa lemnoasa din fondul forestier al comunei Batrana in suma de 200 lei/m 3 pentru cota de 402,07 m3 din partida 39/2021.
Art.7. – Prezenta hotărâre poate fi atacata la instanta in conditiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrative,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.8.- Prezenta hotarare se comunica Institutiei Prefectului judetul Hunedoara,Ocolului Silvic Dobra,primarului comunei Batrana si se aduce la cunostiinta publica prin afisare la sediul primariei comunei Batrana.

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0

H O T A R A R E A Nr. 3/2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana

ROMANIA
JUDETUL HUNEDOARA
CONSILIUL LOCAL AL
COMUNEI BĂTRANA

H O T A R A R E A Nr. 3/2022
privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021
a bugetului local al comunei Bătrana

Consiliul local al comunei BĂTRANA
judeţul Hunedoara

Analizând referatul de aprobare cu nr.5/10.01.2022 a primarului comunei Bătrana,dl Herciu Radu, cu privire la aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana;
Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.3/10.01.2022 privind aprobarea execuţiei bugetare pe trimestrul IV- 2021 a bugetului local al comunei Bătrana,initiat de primarul comunei Batrana,dl Herciu Radu.
Avand in vedere raportul de specialitate cu nr.9/17.01.2022 al compartimentului financiar contabil precum si avizul favorabil cu nr.5/31.01.2022 al comisiei de specialitate Buget din cadrul consiliului local.
În conformitate cu prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991,republicată cu modificările şi completările ulterioare şi a prevederilor art.49 alin.(12) din Legea nr.273 /2006 privind finanţele publice locale,cu modificările şi completările ulterioare.
În temeiul dispoziţiilor art.129 alin 1 si alin.2, lit. ,,b’’coroborat cu alin.4 ,lit.”a” , art.139, art.196 alin.1. lit.”a”,art.197 alin 4 si 5 ,art.198 alin 1 si 2 precum si art.243 alin 1 lit a din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.

H O T Ă R Ă Ş T E :

Art.1.-Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV- 2021, la venituri în sumă totală de 1.862.824 lei, din care la secţiunea de funcţionare 1.007.834 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.1,parte integranta din prezenta hotarare.
Art.2. -Se aprobă execuţia bugetară pe trimestrul IV-2021, la cheltuieli în sumă totală de 1.590.817 lei din care la secţiunea de funcţionare 735.827 lei, iar la secţiunea de dezvoltare 854.990 lei, conform anexei nr.2, parte integranta din prezenta hotarare ,cu un excedent de 272.007 lei.
Art.3.Prezenta hotarare poate fi atacata la instanta,in temeiul Legii nr.554/2004 a conteciosului administrativ,cu modificarile si completarile ulterioare.
Art.4.- Prezenta hotărâre se aduce la cunostinta publică prin afişare la sediul Consiliului Local şi se comunică Institutiei Prefectului Judetului Hunedoara, A.J.F.P. Hunedoara- Deva, Primarului comunei Bătrâna şi compartimentului financiar contabil al Primăriei comunei Batrâna.

Bătrâna la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel
SECRETAR GENERAL AL COMUNEI
Barb Camelia Cosmina


Nr. de consilieri prezenti: 7 din totalul de 9 aflati in functie
Cvorum necesar pentru adoptare:majoritate absoluta,art.5 lit cc)-5voturi
Adoptata prin vot deschis
Voturi pentru:7
Voturi impotriva:0
Abtineri:0


ANEXA NR.2 LA
HCL NR.3/2022
CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 996.500 996.500 735.827
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
2.CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
3.ASIG.SI ASIST SOCIALA 100.000 100.000 98.406

AUTORITATI PUBLICE 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli total 876.500 876.500 617.421
Cheltuieli curente 876.500 876.500 617.421
din care:
10.Ch.de personal 550.000 550.000 481.486
– 10.01.ch cu salariile 536.000 536.000 470.965
01salarii de baza 467.000 467.000 408.480
12ind consilieri 65.000 65.000 59.185
13 dr de delegare___________________ 4.000 4.000 3.300
10.02 vouchere de vacanta _________________ 0_________ __ 0___________ 0
10. 07 Contr asiguratorie pentru munca 14.000 14.000 10.521
20 Cheltuieli cu bunuri si servicii 326.500 326.500 135.935
20.01 Ch.pt intretinere 81.500 81.500 58.005
01Furnituri birou 6.000 6.000 2.148
03Incalzire 7.000 7.000 4.912
05 Carburanti 7.000 7.000 6.000
08Posta,telefon 2.500 2.500 1412
09Materiale si pres serv 29.000______ 29.000____ _ 26.429
30 Alte bunuri si serv 30.000 30.000 17.104
20.02.Reparatii curente 70.000 70.000 0
20.06Deplasari 20.000 20.000 9.939
20.11.Carti 2.500 2.500 2.214
20.30Alte cheltuieli 152.500 152.500 65.777

CULTURA,RECREERE SI RELIGIE 20.000 20.000 20.000
Cheltuieli total 20.000 20.000 20.000
20.02 Reparatii curente 20.000 20.000 20.000

ASIG SI ASISTENTA SOCIALA 100.000 100.000 98.406
Cheltuieli total 100.000 100.000 98.406
57 Ajutoare sociale 100.000 100.000 98.406

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA,
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR. 3 /2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV- 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE FUNCTIONARE
FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 996.500 996.500 1.007.834
VENITURI CURENTE 996.500 996.500 1.007.834
Venituri fiscale 1.771.400 1.771.400__ _____1.007.834
Impozite directe 41.900 41.900 41.041
Imp.si taxe de la populatie 31.850 31.850 30.608
din care
Imp.pe cladiri PF 3.200 3.200 2.979
Imp.pe cladiri PJ 400 400 473
Imp teren PF 1.650 1.650 1.513
Imp.teren PJ 100 100 3.617
Imp teren extravilan 26.500 26.500 22.026
Tmt persoane fizice 8.650 8.650 8.049
Tmt persoane juridice 400 400 337
Alte impozite si taxe 1.000 1.000 2.047
Venituri nefiscale – 774.900 -774.900 -762.855
Venituri din amenzi 1.100 1.100 3.090
Venituri din prestari servicii_____________ 80.000_________ 80.000____ 89.045
Taxe judiciare de timbru____________________0___________________0___________ ____ 0
Taxe extrajudiciare de timbru 0 0 0
Imp pe veniturile din transferul propr__________0___________________0____________ ____0
-Varsaminte din Sf_____________ ___ -856.000________ -856.000___ _ -854.990
B PRELEVARI DIN BUG DE STAT 1.729.500 1.729.500 1.729.648
din care:
Cote def din imp pe venit 19.000 19.000 19.148
Cote defalcate din imp 395.000 395.000 395.000
Sume rep din fondul la dispozitia CJ 42.500 42.500 42.500
Sume def din TVA pt echilibrare 1.192.000 1.192.000 1.192.000
Sume def din TVA pt ch descentralizate 81.000 81.000 81.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA, CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.2 LA
HCL NR. 3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
DETALIEREA CHELTUIELILOR
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE
FELUL INDICATORULUI CREDITE CREDITE PLATI
BUGETARE BUGETARE EFECTUATE
INITIALE DEFINITIVE

A CHELTUIELI TOTAL 856.000 856.000 854.990
din care:
1.AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
2.TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000

AUTORITATI PUBLICE 50.000 50.000 48.990
Cheltuieli total 50.000 50.000 48.990
71.30Alte active fixe 50.000 50.000 48.990

TRANSPORTURI 806.000 806.000 806.000
Cheltuieli total 806.000 806.000 806.000
71.30 Alte active fixe 806.000 806.000 806.000

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


ANEXA NR.1 LA
HCL NR.3/2022

CONTUL DE INCHEIERE A EXERCITIULUI
BUGETAR PE TRIM IV 2021
PARTEA DE VENITURI
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE

FELUL VENITULUI PREVEDERI PREVEDERI INCASARI
BUGETARE BUGETARE REALIZATE
INITIALE DEFINITIVE

A VENITURI TOTAL 856.000 856.000 854.990
VENITURI CURENTE 856.000 856.000 854.990 Venituri nefiscale 856.000 856.000 854.990
Varsaminte din SF 856.000 856.000 854.990

Batrana la 31 ianuarie 2022

PRESEDINTE DE SEDINTA,
CONTRASEMNEAZA
Moldovan Cornel

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI,
Barb Camelia Cosmina


 

Dezbatere publică a problemelor care urmează să fie dezbătute de autorităţile administraţiei publice locale

Subiectul propus dezbaterii publice:

Raportul Primarului și al Viceprimarului comunei Bătrâna pentru anul 2021

RAPORTUL PRIMARULUI COMUNEI BĂTRÂNA,
PRIVIND STAREA ECONOMICO-SOCIALĂ
LA SFÂRȘITUL ANULUI 20121

La data raportului Comuna Bătrâna se afla pe un drum bun

HERCIU RADU – PRIMAR
Telefonul Primarului:
0726170224, 0755811327

Sumar :
1. Populatia localitatii
2. Asistenta sociala
3. Sanatate
4. Invatamant
5. Biblioteca comunala
6. Caminul cultural
7. Activitatea sanitar-veterinara
8. Infrastructura locala
9. Transport
10. Paza localitatii
11. Agricultura
12. Iluminatul public
13. Organigrama Primariei
14. Consiliul Local

RAPORTUL PRIMARULUI
Cu privire la starea economica şi sociala a localităţii Bătrana la finele anului 2021

STIMAŢI CETĂŢENI AI COMUNEI BATRINA,

     În conformitate cu OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , art. 155, alin. 3, litera a, primarul prezintă Consiliului Local un raport anual privind starea economica,sociala si de mediu a unitatii administrativ teritoriale,care se publica pe pagina de internet a UAT in conditiile legii. Autoritatea publică locală utilizează resurse umane, materiale şi financiare, astfel încât să contribuie permanent la eficientizarea sistemului administrativ şi îmbunătăţirea relaţiilor de administraţie, societate civilă şi contribuabili, în concordanţă cu cerinţele referitoare la procesul de integrare europeană. Autorităţile din administraţia publică locală trebuie să dea dovadă de profesionalism şi etică la cele mai ridicate standarde, să aibă transparenţă în actul administrativ, să fie flexibile şi adaptabile, conform cerinţelor individualizate ale cetăţenilor, precum şi să dea dovadă de responsabilitate faţă de cetăţeni şi comunitatea locală. Prezentul raport îl consider o obligaţie a primarului faţă de cetăţenii pe care îi reprezintă, nu numai pentru că aşa prevede legea, ci pentru că eu consider că fiecare membru al comunităţii în care trăieşte trebuie să aibă acces la informaţii şi să fie informat în legătură cu problemele şi realizările comunităţii, precum şi în legătură cu modul în care sunt gospodărite resursele umane şi financiare. Preocuparea principală a mea, a întregului aparat de specialitate din cadrul primăriei a fost în anul 2021 folosirea eficientă a bugetului local, folosire care să ducă la bunăstarea cetăţenilor din comuna, atragerea de investitori, repararea şi întreţinerea drumurilor comunale, în limita bugetului local, asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte cheltuirea banilor publici şi a acţiunilor întreprinse de administraţia publică locală, îmbunătăţirea serviciilor aparatului administrativ al primăriei, prin asigurarea condiţiilor şi climatului optim de lucru în cadrul primăriei, cât şi în relaţiile cu cetăţenii, beneficiarii direcţi de servicii. Este necesar să amintesc cetăţenilor comunei că anul 2021, din păcate, a stat sub semnul crizei datorate de visusul SARS COV 19, iar ritmul de dezvoltare a comunei noastre nu a fost cel pe care l- am dorit eu, precum şi dumneavoastră. În spiritul transparenţei şi al respectului pe care le datorez cetăţenilor din comună, voi încerca să sintetizez, în acest raport, principalele acţiuni întreprinse în anul 2021, în cadrul compartimentelor Primăriei comunei Batrana, pe domenii.

Populatia Localitatii

Populaţia localităţii la sfârşitul anului = 97 locuitori

  • Decese = 2
  • Naşteri = 0

     Numărul populaţiei a fost în continuă scădere la fel ca şi anii trecuţi. Din păcate tendinţa este de scădere şi în perioada imediat următoare. Depopularea este un fenomen care va avea urmări grave asupra dezvoltării în localitatea noastră.

Cauze ale depopulării :

  • Îmbătrânirea populaţiei
  • Lipsa locurilor de muncă în localitate sau în apropiere pentru tineri, care să stabilizeze tineretul aici.
  • Lipsa infrastructurii în localitate.(lipsă drum de acces spre centrul de comună;lipsa energiei electrice spre satele aparţinătoare:Piatra,Răchiţaua şi Faţa Roşie;lipsa apei potabile în perioadele de secetă ale anilor.)

În structură populaţia se prezintă astfel:

  • Sex Masculin = 52
  • Sex Feminin = 45

Functie de ocupatii:

  • Angajaţi = 10
  • Agricultori = 87

Asistenţă socială

În cursul anului 2021 nu au existat beneficiari ai Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat . Sumele cheltuite cu aceasta destinatie sunt următoarele :

  • pentru ajutor de încălzire : 0 lei
  • pentru ajutor social : se plateste de catre AJPIS Hunedoara 
  • pentru ajutor inmormantare: nu au fost cazuri

     Un numar de 5 persoane cu handicap accentuat şi grav au beneficiat de asistenţă ,dintre acestia un nr. de 5 au beneficiat de indemnizatie persoana cu handicap

  •  suma totală cheltuită pentru plata indemnizatiilor în anul 2021 este de 98.406 lei

CAPITOLUL III – SĂNĂTATE

     Pe raza comunei Bătrana nu este asigurată asistenţa medicală a locuitorilor, aceştia fiind nevoiţi să se deplaseze în comuna Dobra la o distanţă de 30 km unde funcţionează Cabinetele Medicale.

Învăţământ

     La nivelul comunei Bătrana ,începând cu anul 2002 s-au desfinţat şcolile din lipsa elevilor în satele Faţa Roşie şi Bătrana.În prezent nu mai funcţionează nici o şcoală în comuna Bătrana.

Biblioteca comunală

     În anul 2021, biblioteca comunală a funcţionat fără bibliotecar angajat, activitatea rezumându-se doar la strictul necesar pentru activitatea acesteia. Activitatea se desfasoara in condiţii bune,în spaţii corespuntătoare.În prezent există un număr de 2.490 volume cu o valoare de inventar de 253,8 lei.

Căminul Cultural

    La sfârşitul anului 2021 Căminul Cultural arată bine, din punct de vedere fizic.
Cu siguranţă mai este foarte mult de lucru la acesta, putem spune ca suntem în continuare pe un drum bun la acest capitol, căruia i-am acordat atenţia cuvenită, atenţie pe care o vom acorda în continuare.
     Activitatea culturala nu a putut ţine pasul cu înnoirile ce au avut loc. Cauzele le ştim cu toţii. Există alte tentaţii pentru tineri şi pentru celelate categorii de cetăţeni din localitate. Trăim epoca manelelor, epoca kitch-ului, bine promovate prin presa scrisa, prin televiziunile private, prin comereţ, chiar şi prin politică se duce o campanie împotriva culturii noastre, împotriva credinţei noastre, împotriva la tot ceea ce înseamnă tradiţie şi mai ales „român”.
     Pentru sustinerea activitatii culturale au fost cheltuite importante sume din bugetul local in decursul ultimilor ani.

Activitatea sanitar-veterinară

     Activitatea sanitar – veterinară la nivelul localităţii este asigurată prin intermediul cabinetului veterinar din comuna Dobra, condus de dr. Jurjuman Paul şi tehnician veterinar Dana Mihuţ.
     Este nevoie de înbunătăţirea activităţii sanitar veterinare la nivelul comunei în perioada care urmează.

Infrastructura locală

     Cu toate demersurile pe care le-am făcut la nivelul conducerii judeţului pentru comuna Bătrana s-a acordat sprijin în foarte mică măsură pentru dezvoltarea infrastructurii, motivându-se de fiecare dată de către factorii decizionali nerantabilitatea alocării de fonduri pentru un aşa număr restrâns de locuitori câţi mai numără comuna. Tot ce s-a inteprins la nivel de comună din acest punct de vedere,s-a făcut cu fonduri modeste fără a avea parte de fonduri speciale repartizate. Cu toate că preocupare pentru accesarea de fonduri a existat în ultimii ani dovadă fiind SF+PT-urile întocmite după cum urmează:

  • SF +PT Alimentare cu apă potabilă a satului Bătrîna efectuate în anii 2004-2006 în valoare de 28.000 lei,valoarea lucrării fiind estimată la 320.000 lei. In cursul anului 2010 Consiliul Judetean Hunedoara ne-a alocat suma de 200.000 lei pentru începerea lucrării.
  • SF Modernizare străzi în satul Bătrâna efectuat în anul 2007 în valoare de 5000 lei ,valoarea lucrării fiind estimată la 100.000 Euro si finalizata in anul 2015.
  • SF Modernizare DF Dobrişoara efectuat în anul 2007 pentru care urmează accesarea de fonduri necesare întocmirii PT şi implementării proiectului.
  • SF+PT Alimentare cu energie electrică a satelor Piatra,Răchiţaua şi Faţa Roşie efectuate în 2004 în valoare de 2.500.000 lei sistate odată cu privatizarea SC Electrica Banat SA şi pentru care se fac demersuri şi în prezent pentru a fi actualizate şi implementate la nivelul localităţiilor amintite mai sus.
  • Extindere alimenatre cu apa in valoare de 200.000 lei ,lucrare finalizata in anul 2015.
  •  SF+PT Modernizare DC 121 A Rachitaua-Fata Rosie in valoare de 119.000 lei ,valoarea lucrarii fiind estimata la 4.102.121 lei

Transport

     Nu avem asigurat transport in comuna Batrana.

Paza localitatii

     În anul 2021 paza localităţii a fost organizată aşa cum prevede Legea Nr.333/2003

Agricultura

     Din punct de vedere al categoriei de folosinţă terenurile agricole din localitate se prezinta astfel:

  •  teren arabil 95,03 ha
  •  paşuni 343,59 ha
  •  fâneţe 317,14 ha
  • teren cu constructii 10,20 ha
  • alte terenuri 131,96 ha
  • paduri 632,00 ha

Efectivele de animale la finele anului 2021 se prezentau astfel:

  • Bovine = 92
  • Cai = 6
  • Ovine = 315
  • Porci = 29
  • Pasari aprox = 340
  • Fam.albine = 110

     Productia vegetala a fost mica in 2021. Pentru agricultura comunei Bătrana anul 2021 a fost un an slab,ca mai toţi anii anteriori si inca odata s-a dovedit ca la Bătrana nu se poate trai doar din agricultura. Detinatorii de terenuri din comuna Bătrana se confrunta cu lipsa fortei de munca pentru ca populatia este imbatranita, lipsa pietei de desfacere si in special la animale , iar unde aceastea exista destul de vaga, preturile sunt descurajante pentru producatori.

     Alaturi de aceste aspecte, terenul slab productiv, fenomenele meteo, poluarea atmosferica, lipsa mijloacelor financiare si nu in ultimul rand mentalitatea detinatorilor, au fost alti factori care au dus la obtinerea unor rezultate slabe in agricultura comunei Bătrana.

     Singurele subvenţii care au venit la comuna Bătrana au fost cele pentru programul”FERMIERUL” – subvenţii pentru bovine si culturi de grau de toamnă şi pentru campania »Sprijin pe suprafaţă »

Iluminatul public

     S-au facut in continuare eforturi financiare pentru buna functionare a acestuia în anul 2021 in localitatea Bătrana.

Cheltuieli:

  •  energie = 4.911 lei

     Pentru data la care ne raportam, peste 95% din iluminatul public este in buna stare de functionare.
     Continuăm să sperăm că pentru perioada următoare vom găsi mai multă înţelegere la organele şi instituţiile judeţene astfel încât să putem beneficia de fondurile necesare dezvoltării infrastructurii chiar dacă numărul populaţiei este scăzut, singura soluţie pe care o vedem pentru revigorarea acestei zone.

Organigrama Primariei 2021

  1. Herciu Radu – primar
  2. Pascotesc Ciprian Sergiu – viceprimar
  3. Barb Camelia Cosmina – secretar general al comunei
  4. Post temporar vacant – consilier comp financiar
  5. Post vacant -consilier
  6. Post vacant – consilier achizitii publice
  7. Post vacant – referent asistenta sociala
  8. Costa Gheorghe – casier
  9. Dobra Marius Florin – referent – agent agricol
  10. Pătruţ Nica – guard

Consiliul Local

  1. Balint Radu Cornel
  2. Costa Radu
  3. Mihoc Gheorghe Robert
  4. Moldovan Cornel
  5. Pascotesc Ciprian Sergiu
  6. Pascotesc Viorel
  7. Paveloni Gheorghe
  8. Robanescu Mihai
  9. Vasiu Crinel Flavius

PRIMAR,
HERCIU RADU


RAPORT DE ACTIVITATE
ANUL 2021

VICEPRIMAR-PASCOTESC CIPRIAN SERGIU

     Domnule primar,doamna secretar,domnilor consilieri,dragi cetateni ai comunei Batrana;
     Raportul anual al alesilor locali reprezinta principalul instrument de informare referitor la modul de gestionare a problemelor localitatii, la modul in care autoritatile solutioneaza problemele din ce in ce mai complexe care stau in atentia administratiei publice locale.
     Consider ca datele prezentate in raport pot oferi cetatenilor comunei o imagine generala asupra activitatii noastre in anul care a trecut,asupra modului si eficientei rezolvarii problemelor comunitatii locale.
     In calitate de viceprimar imi desfasor activitatea in baza atributiilor stabilite prin dispozitiile OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ ,cu modificarile si completarile ulterioare,precum si a celorlalte acte normative in vigoare.
     Va rog sa-mi permiteti ca inainte de a incepe prezentarea activitatii desfasurate in anul 2021 sa mentionez ca am beneficiat din partea colectivului Primariei comunei Batrana de toata sustinerea necesara pentru a-mi rezolva sarcinile care mi-au revenit avand ca suport sprijinul constant si consistent al d-lui primar si al dumneavoastra,al membrilor Consiliului Local Batrana. Astfel,activitatea pe care am desfasurat-o reprezinta rodul muncii in echipa.
     In perioada la care facem referire am urmarit cu prioritate dezvoltarea socio-economica si cultural a comunei si in conformitate cu atributiile stabilite prin OUG 57/2019 si am raspuns alaturi de conducerea primariei de buna functionare a administratiei publice locale.
     Concret,in cazul in care domnul primar lipseste din unitate,verific si semnez toate documentele care imi sunt prezentate de compartimentele din cadrul primariei comunei Batrana.
     Atunci cand a fost necesar am fost delegat pentru corespondenta oficiala cu diferite institutii ale statului: Institutia Prefectului judetul Hunedoara ,Consiliul Judetean, Directia Judeteana pentru Agricultura,APIA si am participat la sedinte pe diverse teme privind activitatea primariilor.
     Am lucrat impreuna cu functionarii primariei pentru intocmirea diverselor rapoarte,situatii,statistici,solicitate de autoritatile administratiei publice judetene.
     Am verificat,prin compartimentele de specialitate,corecta inregistrare fiscala a contribuabililor la organul fiscal teritorial. Am participat la controalele efectuate de catre urmatoarele comisii: Institutia Prefectului Judetul Hunedoara, Serviciul Judetean Hunedoara al Arhivelor Statului, Directia Publica Comunitara de Evidenta a Persoanelor, Inspectoratul Pentru Situatii de Urgenta,etc.
     In calitatea mea de viceprimar am fost desemnat si am participat in cadrul urmatoarelor comisii:comisia locala de fond funciar,comisia pentru probleme de aparare la nivelul comunei Batrana, comisia de inventariere a bunurilor apartinand domeniului public si privat al comunei Batrana,comisie de receptie a diferitelor lucrari.
     In perioada Sarbatorilor de Iarna ,impreuna cu domnul primar,am organizat la Caminul Cultural din satul Batrana o intalnire cu toti cetatenii pentru inmanarea de codouri cu ocazia Sfintelor Sarbatori.
     Am participat la adunari de lucru cu cetateni din comuna in vederea identificarii problemelor si a nevoilor la nivelul comunitatii.In ceea ce priveste serviciile sociale pentru protectia persoanelor cu handicap,a persoanelor varstnice,a familiei si a altor persoane aflate in nevoie am raspuns tuturor sesizarilor deplasandu-ma impreuna cu personalul angajat la locuintele persoanelor in cauza.
     In legatura cu protectia si refacerea mediului am coordonat actiunea de igienizare si salubrizare in comuna,intervenind cu buldoescavatorul din dotarea primariei.
     Am asigurat serviciul de permanenta in cazul situatiilor de urgenta aparute pe parcursul anului si am participat in cazul situatiilor de deszapeziri. Am asigurat solutionarea legala a cererilor si sesizarilor cetatenilor repartizate ori primite spre rezolvare, respectand deopotriva termenele legale de transmitere a raspunsurilor.
     In privinta activitatii din cadrul Consiliului Local am fost prezent la toate sedintele ordinare si extraordinare, am sustinut proiectele de hotarari initiate de domnul primar si am votat in favoarea acestora,fiind vorba de proiecte importante pentru comuna noastra si am condus sedintele comisiei de specialitate din cadrul Consiliului Local din care fac parte.
     Consider ca raportul este perfectibil si alaturi de propria mea analiza,observatiile si propunerile dumneavoastra ma vor ajuta sa imi perfectionez activitatea.
     In final vreau sa multumesc domnului primar pentru increderea si sprijinul acordate,aparatului de specialitate din cadrul Primariei comunei Batrana pentru munca depusa si membrilor Consiliului Local pentru ca impreuna am reusit sa ne desfasuram activitatea intr-un climat de calm,cooperare si respect reciproc.

Viceprimar,
Pascotesc Ciprian Sergiu

[gwolle_gb]
Minutele și procesele verbale de ședință ale Consiliului Local (în care se consemnează, în rezumat, punctele de vedere exprimate de participanţi la o şedinţă publică).

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020 ȘI ESTIMĂRI PENTRU ANII 2021-2023 BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE FUNCTIONARE BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE DEZVOLTARE [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/buget_local_Batrana_2020.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/funct02.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/dezv02.pdf”]  

Citește mai mult
Publicații de căsătorie

Raportul Primarului și al Viceprimarului comunei Bătrâna pentru anul 2021

RAPORTUL PRIMARULUI COMUNEI BĂTRÂNA,
PRIVIND STAREA ECONOMICO-SOCIALĂ
LA SFÂRȘITUL ANULUI 20121

La data raportului Comuna Bătrâna se afla pe un drum bun

HERCIU RADU – PRIMAR
Telefonul Primarului:
0726170224, 0755811327

Sumar :
1. Populatia localitatii
2. Asistenta sociala
3. Sanatate
4. Invatamant
5. Biblioteca comunala
6. Caminul cultural
7. Activitatea sanitar-veterinara
8. Infrastructura locala
9. Transport
10. Paza localitatii
11. Agricultura
12. Iluminatul public
13. Organigrama Primariei
14. Consiliul Local

RAPORTUL PRIMARULUI
Cu privire la starea economica şi sociala a localităţii Bătrana la finele anului 2021

STIMAŢI CETĂŢENI AI COMUNEI BATRINA,

     În conformitate cu OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare , art. 155, alin. 3, litera a, primarul prezintă Consiliului Local un raport anual privind starea economica,sociala si de mediu a unitatii administrativ teritoriale,care se publica pe pagina de internet a UAT in conditiile legii. Autoritatea publică locală utilizează resurse umane, materiale şi financiare, astfel încât să contribuie permanent la eficientizarea sistemului administrativ şi îmbunătăţirea relaţiilor de administraţie, societate civilă şi contribuabili, în concordanţă cu cerinţele referitoare la procesul de integrare europeană. Autorităţile din administraţia publică locală trebuie să dea dovadă de profesionalism şi etică la cele mai ridicate standarde, să aibă transparenţă în actul administrativ, să fie flexibile şi adaptabile, conform cerinţelor individualizate ale cetăţenilor, precum şi să dea dovadă de responsabilitate faţă de cetăţeni şi comunitatea locală. Prezentul raport îl consider o obligaţie a primarului faţă de cetăţenii pe care îi reprezintă, nu numai pentru că aşa prevede legea, ci pentru că eu consider că fiecare membru al comunităţii în care trăieşte trebuie să aibă acces la informaţii şi să fie informat în legătură cu problemele şi realizările comunităţii, precum şi în legătură cu modul în care sunt gospodărite resursele umane şi financiare. Preocuparea principală a mea, a întregului aparat de specialitate din cadrul primăriei a fost în anul 2021 folosirea eficientă a bugetului local, folosire care să ducă la bunăstarea cetăţenilor din comuna, atragerea de investitori, repararea şi întreţinerea drumurilor comunale, în limita bugetului local, asigurarea transparenţei în ceea ce priveşte cheltuirea banilor publici şi a acţiunilor întreprinse de administraţia publică locală, îmbunătăţirea serviciilor aparatului administrativ al primăriei, prin asigurarea condiţiilor şi climatului optim de lucru în cadrul primăriei, cât şi în relaţiile cu cetăţenii, beneficiarii direcţi de servicii. Este necesar să amintesc cetăţenilor comunei că anul 2021, din păcate, a stat sub semnul crizei datorate de visusul SARS COV 19, iar ritmul de dezvoltare a comunei noastre nu a fost cel pe care l- am dorit eu, precum şi dumneavoastră. În spiritul transparenţei şi al respectului pe care le datorez cetăţenilor din comună, voi încerca să sintetizez, în acest raport, principalele acţiuni întreprinse în anul 2021, în cadrul compartimentelor Primăriei comunei Batrana, pe domenii.

Populatia Localitatii

Populaţia localităţii la sfârşitul anului = 97 locuitori

  • Decese = 2
  • Naşteri = 0

     Numărul populaţiei a fost în continuă scădere la fel ca şi anii trecuţi. Din păcate tendinţa este de scădere şi în perioada imediat următoare. Depopularea este un fenomen care va avea urmări grave asupra dezvoltării în localitatea noastră.

Cauze ale depopulării :

  • Îmbătrânirea populaţiei
  • Lipsa locurilor de muncă în localitate sau în apropiere pentru tineri, care să stabilizeze tineretul aici.
  • Lipsa infrastructurii în localitate.(lipsă drum de acces spre centrul de comună;lipsa energiei electrice spre satele aparţinătoare:Piatra,Răchiţaua şi Faţa Roşie;lipsa apei potabile în perioadele de secetă ale anilor.)

În structură populaţia se prezintă astfel:

  • Sex Masculin = 52
  • Sex Feminin = 45

Functie de ocupatii:

  • Angajaţi = 10
  • Agricultori = 87

Asistenţă socială

În cursul anului 2021 nu au existat beneficiari ai Legii nr.416/2001, privind venitul minim garantat . Sumele cheltuite cu aceasta destinatie sunt următoarele :

  • pentru ajutor de încălzire : 0 lei
  • pentru ajutor social : se plateste de catre AJPIS Hunedoara 
  • pentru ajutor inmormantare: nu au fost cazuri

     Un numar de 5 persoane cu handicap accentuat şi grav au beneficiat de asistenţă ,dintre acestia un nr. de 5 au beneficiat de indemnizatie persoana cu handicap

  •  suma totală cheltuită pentru plata indemnizatiilor în anul 2021 este de 98.406 lei

CAPITOLUL III – SĂNĂTATE

     Pe raza comunei Bătrana nu este asigurată asistenţa medicală a locuitorilor, aceştia fiind nevoiţi să se deplaseze în comuna Dobra la o distanţă de 30 km unde funcţionează Cabinetele Medicale.

Învăţământ

     La nivelul comunei Bătrana ,începând cu anul 2002 s-au desfinţat şcolile din lipsa elevilor în satele Faţa Roşie şi Bătrana.În prezent nu mai funcţionează nici o şcoală în comuna Bătrana.

Biblioteca comunală

     În anul 2021, biblioteca comunală a funcţionat fără bibliotecar angajat, activitatea rezumându-se doar la strictul necesar pentru activitatea acesteia. Activitatea se desfasoara in condiţii bune,în spaţii corespuntătoare.În prezent există un număr de 2.490 volume cu o valoare de inventar de 253,8 lei.

Căminul Cultural

    La sfârşitul anului 2021 Căminul Cultural arată bine, din punct de vedere fizic.
Cu siguranţă mai este foarte mult de lucru la acesta, putem spune ca suntem în continuare pe un drum bun la acest capitol, căruia i-am acordat atenţia cuvenită, atenţie pe care o vom acorda în continuare.
     Activitatea culturala nu a putut ţine pasul cu înnoirile ce au avut loc. Cauzele le ştim cu toţii. Există alte tentaţii pentru tineri şi pentru celelate categorii de cetăţeni din localitate. Trăim epoca manelelor, epoca kitch-ului, bine promovate prin presa scrisa, prin televiziunile private, prin comereţ, chiar şi prin politică se duce o campanie împotriva culturii noastre, împotriva credinţei noastre, împotriva la tot ceea ce înseamnă tradiţie şi mai ales „român”.
     Pentru sustinerea activitatii culturale au fost cheltuite importante sume din bugetul local in decursul ultimilor ani.

Activitatea sanitar-veterinară

     Activitatea sanitar – veterinară la nivelul localităţii este asigurată prin intermediul cabinetului veterinar din comuna Dobra, condus de dr. Jurjuman Paul şi tehnician veterinar Dana Mihuţ.
     Este nevoie de înbunătăţirea activităţii sanitar veterinare la nivelul comunei în perioada care urmează.

Infrastructura locală

     Cu toate demersurile pe care le-am făcut la nivelul conducerii judeţului pentru comuna Bătrana s-a acordat sprijin în foarte mică măsură pentru dezvoltarea infrastructurii, motivându-se de fiecare dată de către factorii decizionali nerantabilitatea alocării de fonduri pentru un aşa număr restrâns de locuitori câţi mai numără comuna. Tot ce s-a inteprins la nivel de comună din acest punct de vedere,s-a făcut cu fonduri modeste fără a avea parte de fonduri speciale repartizate. Cu toate că preocupare pentru accesarea de fonduri a existat în ultimii ani dovadă fiind SF+PT-urile întocmite după cum urmează:

  • SF +PT Alimentare cu apă potabilă a satului Bătrîna efectuate în anii 2004-2006 în valoare de 28.000 lei,valoarea lucrării fiind estimată la 320.000 lei. In cursul anului 2010 Consiliul Judetean Hunedoara ne-a alocat suma de 200.000 lei pentru începerea lucrării.
  • SF Modernizare străzi în satul Bătrâna efectuat în anul 2007 în valoare de 5000 lei ,valoarea lucrării fiind estimată la 100.000 Euro si finalizata in anul 2015.
  • SF Modernizare DF Dobrişoara efectuat în anul 2007 pentru care urmează accesarea de fonduri necesare întocmirii PT şi implementării proiectului.
  • SF+PT Alimentare cu energie electrică a satelor Piatra,Răchiţaua şi Faţa Roşie efectuate în 2004 în valoare de 2.500.000 lei sistate odată cu privatizarea SC Electrica Banat SA şi pentru care se fac demersuri şi în prezent pentru a fi actualizate şi implementate la nivelul localităţiilor amintite mai sus.
  • Extindere alimenatre cu apa in valoare de 200.000 lei ,lucrare finalizata in anul 2015.
  •  SF+PT Modernizare DC 121 A Rachitaua-Fata Rosie in valoare de 119.000 lei ,valoarea lucrarii fiind estimata la 4.102.121 lei

Transport

     Nu avem asigurat transport in comuna Batrana.

Paza localitatii

     În anul 2021 paza localităţii a fost organizată aşa cum prevede Legea Nr.333/2003

Agricultura

     Din punct de vedere al categoriei de folosinţă terenurile agricole din localitate se prezinta astfel:

  •  teren arabil 95,03 ha
  •  paşuni 343,59 ha
  •  fâneţe 317,14 ha
  • teren cu constructii 10,20 ha
  • alte terenuri 131,96 ha
  • paduri 632,00 ha

Efectivele de animale la finele anului 2021 se prezentau astfel:

  • Bovine = 92
  • Cai = 6
  • Ovine = 315
  • Porci = 29
  • Pasari aprox = 340
  • Fam.albine = 110

     Productia vegetala a fost mica in 2021. Pentru agricultura comunei Bătrana anul 2021 a fost un an slab,ca mai toţi anii anteriori si inca odata s-a dovedit ca la Bătrana nu se poate trai doar din agricultura. Detinatorii de terenuri din comuna Bătrana se confrunta cu lipsa fortei de munca pentru ca populatia este imbatranita, lipsa pietei de desfacere si in special la animale , iar unde aceastea exista destul de vaga, preturile sunt descurajante pentru producatori.

     Alaturi de aceste aspecte, terenul slab productiv, fenomenele meteo, poluarea atmosferica, lipsa mijloacelor financiare si nu in ultimul rand mentalitatea detinatorilor, au fost alti factori care au dus la obtinerea unor rezultate slabe in agricultura comunei Bătrana.

     Singurele subvenţii care au venit la comuna Bătrana au fost cele pentru programul”FERMIERUL” – subvenţii pentru bovine si culturi de grau de toamnă şi pentru campania »Sprijin pe suprafaţă »

Iluminatul public

     S-au facut in continuare eforturi financiare pentru buna functionare a acestuia în anul 2021 in localitatea Bătrana.

Cheltuieli:

  •  energie = 4.911 lei

     Pentru data la care ne raportam, peste 95% din iluminatul public este in buna stare de functionare.
     Continuăm să sperăm că pentru perioada următoare vom găsi mai multă înţelegere la organele şi instituţiile judeţene astfel încât să putem beneficia de fondurile necesare dezvoltării infrastructurii chiar dacă numărul populaţiei este scăzut, singura soluţie pe care o vedem pentru revigorarea acestei zone.

Organigrama Primariei 2021

  1. Herciu Radu – primar
  2. Pascotesc Ciprian Sergiu – viceprimar
  3. Barb Camelia Cosmina – secretar general al comunei
  4. Post temporar vacant – consilier comp financiar
  5. Post vacant -consilier
  6. Post vacant – consilier achizitii publice
  7. Post vacant – referent asistenta sociala
  8. Costa Gheorghe – casier
  9. Dobra Marius Florin – referent – agent agricol
  10. Pătruţ Nica – guard

Consiliul Local

  1. Balint Radu Cornel
  2. Costa Radu
  3. Mihoc Gheorghe Robert
  4. Moldovan Cornel
  5. Pascotesc Ciprian Sergiu
  6. Pascotesc Viorel
  7. Paveloni Gheorghe
  8. Robanescu Mihai
  9. Vasiu Crinel Flavius

PRIMAR,
HERCIU RADU


RAPORT DE ACTIVITATE
ANUL 2021

VICEPRIMAR-PASCOTESC CIPRIAN SERGIU

     Domnule primar,doamna secretar,domnilor consilieri,dragi cetateni ai comunei Batrana;
     Raportul anual al alesilor locali reprezinta principalul instrument de informare referitor la modul de gestionare a problemelor localitatii, la modul in care autoritatile solutioneaza problemele din ce in ce mai complexe care stau in atentia administratiei publice locale.
     Consider ca datele prezentate in raport pot oferi cetatenilor comunei o imagine generala asupra activitatii noastre in anul care a trecut,asupra modului si eficientei rezolvarii problemelor comunitatii locale.
     In calitate de viceprimar imi desfasor activitatea in baza atributiilor stabilite prin dispozitiile OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ ,cu modificarile si completarile ulterioare,precum si a celorlalte acte normative in vigoare.
     Va rog sa-mi permiteti ca inainte de a incepe prezentarea activitatii desfasurate in anul 2021 sa mentionez ca am beneficiat din partea colectivului Primariei comunei Batrana de toata sustinerea necesara pentru a-mi rezolva sarcinile care mi-au revenit avand ca suport sprijinul constant si consistent al d-lui primar si al dumneavoastra,al membrilor Consiliului Local Batrana. Astfel,activitatea pe care am desfasurat-o reprezinta rodul muncii in echipa.
     In perioada la care facem referire am urmarit cu prioritate dezvoltarea socio-economica si cultural a comunei si in conformitate cu atributiile stabilite prin OUG 57/2019 si am raspuns alaturi de conducerea primariei de buna functionare a administratiei publice locale.
     Concret,in cazul in care domnul primar lipseste din unitate,verific si semnez toate documentele care imi sunt prezentate de compartimentele din cadrul primariei comunei Batrana.
     Atunci cand a fost necesar am fost delegat pentru corespondenta oficiala cu diferite institutii ale statului: Institutia Prefectului judetul Hunedoara ,Consiliul Judetean, Directia Judeteana pentru Agricultura,APIA si am participat la sedinte pe diverse teme privind activitatea primariilor.
     Am lucrat impreuna cu functionarii primariei pentru intocmirea diverselor rapoarte,situatii,statistici,solicitate de autoritatile administratiei publice judetene.
     Am verificat,prin compartimentele de specialitate,corecta inregistrare fiscala a contribuabililor la organul fiscal teritorial. Am participat la controalele efectuate de catre urmatoarele comisii: Institutia Prefectului Judetul Hunedoara, Serviciul Judetean Hunedoara al Arhivelor Statului, Directia Publica Comunitara de Evidenta a Persoanelor, Inspectoratul Pentru Situatii de Urgenta,etc.
     In calitatea mea de viceprimar am fost desemnat si am participat in cadrul urmatoarelor comisii:comisia locala de fond funciar,comisia pentru probleme de aparare la nivelul comunei Batrana, comisia de inventariere a bunurilor apartinand domeniului public si privat al comunei Batrana,comisie de receptie a diferitelor lucrari.
     In perioada Sarbatorilor de Iarna ,impreuna cu domnul primar,am organizat la Caminul Cultural din satul Batrana o intalnire cu toti cetatenii pentru inmanarea de codouri cu ocazia Sfintelor Sarbatori.
     Am participat la adunari de lucru cu cetateni din comuna in vederea identificarii problemelor si a nevoilor la nivelul comunitatii.In ceea ce priveste serviciile sociale pentru protectia persoanelor cu handicap,a persoanelor varstnice,a familiei si a altor persoane aflate in nevoie am raspuns tuturor sesizarilor deplasandu-ma impreuna cu personalul angajat la locuintele persoanelor in cauza.
     In legatura cu protectia si refacerea mediului am coordonat actiunea de igienizare si salubrizare in comuna,intervenind cu buldoescavatorul din dotarea primariei.
     Am asigurat serviciul de permanenta in cazul situatiilor de urgenta aparute pe parcursul anului si am participat in cazul situatiilor de deszapeziri. Am asigurat solutionarea legala a cererilor si sesizarilor cetatenilor repartizate ori primite spre rezolvare, respectand deopotriva termenele legale de transmitere a raspunsurilor.
     In privinta activitatii din cadrul Consiliului Local am fost prezent la toate sedintele ordinare si extraordinare, am sustinut proiectele de hotarari initiate de domnul primar si am votat in favoarea acestora,fiind vorba de proiecte importante pentru comuna noastra si am condus sedintele comisiei de specialitate din cadrul Consiliului Local din care fac parte.
     Consider ca raportul este perfectibil si alaturi de propria mea analiza,observatiile si propunerile dumneavoastra ma vor ajuta sa imi perfectionez activitatea.
     In final vreau sa multumesc domnului primar pentru increderea si sprijinul acordate,aparatului de specialitate din cadrul Primariei comunei Batrana pentru munca depusa si membrilor Consiliului Local pentru ca impreuna am reusit sa ne desfasuram activitatea intr-un climat de calm,cooperare si respect reciproc.

Viceprimar,
Pascotesc Ciprian Sergiu

Anunțuri publice (anunțuri imobiliare, somații publice, posturi vacante, documente care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică)

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020 ȘI ESTIMĂRI PENTRU ANII 2021-2023 BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE FUNCTIONARE BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE DEZVOLTARE [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/buget_local_Batrana_2020.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/funct02.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/dezv02.pdf”]  

Citește mai mult
Declarații de avere și de interese

DISPOZIŢIA NR.15 / 2021 privind constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana

JUDEŢUL HUNEDOARA COMUNA BATRANA PRIMAR DISPOZIŢIA NR.15 / 2021 privind constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana Primarul comunei Batrana, judeţul Hunedoara; Având în vedere referatul nr. 29 din 15.03.2021 al secretarului general al comunei Batrana, prin care se propune constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana; În conformitate cu prevederile art.289 alin.(2)-(4), art. 356 alin. (2)-(3), alin. (5), art.357 alin. (1)–(3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul […]

Citește mai mult

HOTĂRÂREA NR. 9/2021 privind aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana

ROMANIA JUDETUL HUNEDOARA COMUNA BATRANA CONSILIUL LOCAL HOTĂRÂREA NR. 9/2021 privind aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana şi a unor bunuri din domeniul privat al statului precum şi a perioadei în care se efectuează această inventariere Consiliul Local al comunei Batrana, Examinând referatul de aprobare nr.26 din 08.03.2021, prin care se propune aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana şi a unor bunuri din domeniul privat al statului precum şi a perioadei în care se efectuează această inventariere, în scopul respectării prevederilor legale în materie. […]

Citește mai mult

H O T Ă R Â R E A Nr. 8 /2021 privind revocarea HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana

ROMANIA JUDEŢUL HUNEDOARA COMUNA BĂTRÂNA CONSILIUL LOCAL H O T Ă R Â R E A Nr. 8 /2021 privind revocarea HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana Consiliul local al comunei BĂTRÂNA,Judeţul Hunedoara; Analizând referatul de aprobare cu nr.25/01.03.2021 prezentat de primarul comunei Bătrana din care rezulta necesitatea revocarii HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana. Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.8/01.03.2021 initiat de primarul […]

Citește mai mult
Transparența veniturilor salariale

DISPOZIŢIA NR.15 / 2021 privind constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana

JUDEŢUL HUNEDOARA COMUNA BATRANA PRIMAR DISPOZIŢIA NR.15 / 2021 privind constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana Primarul comunei Batrana, judeţul Hunedoara; Având în vedere referatul nr. 29 din 15.03.2021 al secretarului general al comunei Batrana, prin care se propune constituirea, la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, a comisiei speciale pentru întocmirea şi actualizarea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana; În conformitate cu prevederile art.289 alin.(2)-(4), art. 356 alin. (2)-(3), alin. (5), art.357 alin. (1)–(3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul […]

Citește mai mult

HOTĂRÂREA NR. 9/2021 privind aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana

ROMANIA JUDETUL HUNEDOARA COMUNA BATRANA CONSILIUL LOCAL HOTĂRÂREA NR. 9/2021 privind aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana şi a unor bunuri din domeniul privat al statului precum şi a perioadei în care se efectuează această inventariere Consiliul Local al comunei Batrana, Examinând referatul de aprobare nr.26 din 08.03.2021, prin care se propune aprobarea inventarierii anuale a bunurilor care alcătuiesc domeniul public si privat al comunei Batrana şi a unor bunuri din domeniul privat al statului precum şi a perioadei în care se efectuează această inventariere, în scopul respectării prevederilor legale în materie. […]

Citește mai mult

H O T Ă R Â R E A Nr. 8 /2021 privind revocarea HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana

ROMANIA JUDEŢUL HUNEDOARA COMUNA BĂTRÂNA CONSILIUL LOCAL H O T Ă R Â R E A Nr. 8 /2021 privind revocarea HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana Consiliul local al comunei BĂTRÂNA,Judeţul Hunedoara; Analizând referatul de aprobare cu nr.25/01.03.2021 prezentat de primarul comunei Bătrana din care rezulta necesitatea revocarii HCL nr.4/2021 privind reactualizarea unităţii locale de sprijin pentru prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile ale animalelor si a zoonozelor la nivelul comunei Bătrana. Tinand cont de proiectul de hotarare cu nr.8/01.03.2021 initiat de primarul […]

Citește mai mult
Rapoarte și studii

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020 ȘI ESTIMĂRI PENTRU ANII 2021-2023 BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE FUNCTIONARE BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE DEZVOLTARE [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/buget_local_Batrana_2020.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/funct02.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/dezv02.pdf”]  

Citește mai mult
Toate documentele de interes public

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020

BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020 ȘI ESTIMĂRI PENTRU ANII 2021-2023 BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE FUNCTIONARE BUGETUL LOCAL PE ANUL 2020, SECTIUNEA DE DEZVOLTARE [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/buget_local_Batrana_2020.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/funct02.pdf”] [pdf-embedder url=”https://primaria-batrina.ro/wp-content/uploads/2020/02/dezv02.pdf”]  

Citește mai mult